torsdag 5. januar 2017

10 ting jeg har lyst til å gjøre



God torsdag! Bildet over er en fin illustrasjon på min dag så langt: tidlig morgen, ro i sjelen, hyggelig videomøte med kolleger i Stavanger, god kaffe og et varmt skjerf i halsen. Det er isende kaldt ute, så den planlagte lunsjturen utgår, men i stedet tror jeg at jeg skal bevilge meg å gå hjem mens det enn å er lyst ute. Andre ting jeg har lyst til å gjøre (en gang det passer), er blant annet disse 10:

# Lage denne salaten
# Lage denne suppa
# Legge meg tidlig en kveld
# Gå en tur før frokost og jobb. Kanskje i morgen? Da har jeg i alle fall ingen tidlige møter
# Dra en tur inn til Oslo og vandre i fine gater og koselige butikker
# Hente bøker på biblioteket. Hvis jeg drar litt tidlig fra jobb i dag, skal jeg stikke innom der
# Invitere naboungene over på trettendedagsfest - noen må spise opp alle julekakene!
# Lage vafler av rester av rømme og fløte. Skikkelig sikringskost, med andre ord
# Rydde i klesskapet. Og kanskje kjøre Project 333?
# Begynne på en ny bok

Og forresten: tusen takk for mange hyggelige kommentarer til forrige innlegg! Bør jeg tolke dette som at dere som leser ønsker flere innlegg om bøkene jeg leser? Jeg lager stort sett leselister, fordi det er så lett ut fra listeformatet, men jeg har jo prøvd meg på "bokanmeldelser" (her og her), eller hva man nå skal kalle de, og en litt annen vri på leselistene i dette innlegget - er det et ønske om mer av slikt? Gitt at jeg klarer å lage lister ut av innlegget da; jeg føler for å være tro mot formatet jeg har valgt for innleggene mine.

3 kommentarer:

Eirin sa...

Ja takk til mer bøker! Syns forøvrig de innleggene du linket til her var veldig gode, så en listevariant av bokanmeldelser høres bra ut. Jeg syns ofte bokanmeldelser av bøker jeg ikke har lest kan bli litt mye (har jeg lest boken er det mer interessant for meg å lese en god anmeldelse/analyse av boken). Gleder meg til å lese :)

Lynetmor sa...

Hei, ja takk til flere innlegg om bøker :-) Ha en flott dag :-)

Anaruh sa...

Takk for tilbakemeldinger. Skal se litt hvordan jeg kan få til å lage flere bokinnlegg. God helg!