tirsdag 24. januar 2017

10 ting jeg vil gjøre hver måned

Januar rusler og går mot slutten, og for meg har dette vært en måned med mye ettertanke og endringer i hva jeg bruker tiden min på. Noen ting går igjen når det kommer til lister over ting som gjør meg glad, ting jeg får energi av, ting jeg slapper av med og andre slike lykkelister. Etter å ha tnke nøye gjennom ting, har jeg kommet fram til at dette er 10 ting jeg skal prioriterer hver måned i år:

  • Treffe venninner
  • Kjøpe (eller plukke) blomster
  • Bade i sjøen
  • Gå til sengs tidlig
  • Dra i svømmehallen
  • Ta et karbad
  • Gjøre yoga
  • Lese for barna
  • Lage en ny middagsrett 
  • Gå en tur i naturen (går mye tur i nabolaget, men vil gjerne komme meg ut i naturen også)

Nå skal det sies at det er ikke verdens undergang om jeg ikke rekker alle tingene hver eneste bidige måned. jeg kommer for eksempel ikke til å dra i svømmehallen i juli; da kan jeg jo bade ute (se punkt 3). I tillegg skal jeg jo fortsette å lese bøker, drikke masse te, strikke, bake og se gode filmer; noe oftere enn en gang i måneden, andre ting kanskje litt sjeldnere. men lista gjelder, og straks kommer en håndskreven huskelapp om til å bli hengt opp på tavla, sammen med ukeplaner, handlelapper, invitasjoner, innkallinger, treningstider og andre ting vi skal sette av tid til. 

Blomster i vasen, cappuccino i koppen, en pust i bakken

Ingen kommentarer: