mandag 6. februar 2017

10 februartradisjoner

Morsdagstulipaner, februar 2011
Selve dagen var isende kald, mann og barn bakte kake, mens jeg dømte meg bort til New York

Jeg klarer ikke helt å innstille meg på at det er februar allerede; jeg henger litt igjen i januar og synes tiden har gått litt for fort de siste par ukene. For at lynkorte februar ikke skal glippe på samme måte, tok jeg meg en liten tepause før i dag, og funderte litt på hva som er mine februartradisjoner, og hva jeg "må" gjøre for å nyte den fine vinterfølelsen. Her er 10 av mine februartradisjoner:

- vinterferie. Noen år har vi vært i fjellet, i fjor var vi hjemme
- blåbærbiola, knekkebrød med jarlsberg og grønne druger og/eller mango til
- fastelavnsfeiring. Vi spiser boller med krem, og pynter med fastelavnsris
- pastellfarger. Primært rosa. Klær, blomster, interiør, sminke - rosa over hele linja. 
- tulipaner. Har hintet frempå at jeg ønsker meg en bukett til morsdagen på søndag
- appelsinte. Jeg tror (håper!) jeg har en rest fra Solberg og Hansen et sted
- filmkvelder. Enten hjemme eller på kino. Har planer om begge deler denne uken
- turer ut i snøen. Får nesten ikke sagt ofte nok hvor glad jeg er for snøfall og minusgrader!
- februarmusikk. Det er så utrolig mange minner knyttet til akkurat disse sangene

Og underveis kom jeg på at jeg lagde en liste for dette i fjor også, og jeg ser at jeg er meg selv lik. Og denne uken leser jeg Cora Sandel, og jeg har Ida Elisabeth av Sigrid Undset liggende på vent til litt senere i måneden. Hurra for februar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ida Elisabeth er perfekt for februar! Ønsker deg en god måned :-)

Anaruh sa...

Takk, det samme!
Jeg leste Jenny på denne tid for noen år siden, og i fjor var det hele Kristin Lavransdatter, så det har blitt en slags tradisjon. Og Undset skriver jo aldeles nydelig, så jeg gleder meg like mye til hver gang.