mandag 6. februar 2017

10 ting å gjøre i uke 6


Aaaah, mandag. Til tross for god tid, rolig morgen, rød leppestift og alt on fleek, så kom jeg så langt som kontorpulten min før jeg innså at jeg hadde glemt igjen laptop'en hjemme. Da var det bare så snu, stikke innom butikken for å kjøpe grillmat til barnas turdag senere denne uka, og fortsette med hjemmekontor resten av dagen. Ikke helt som planlagt, men jeg begynner å bli vant med slikt nå.

Så her sitter jeg da, i verdens koseligste omgivelser (snø utenfor, en hortensia ved min side og en full skittentøyskurv bak min rygg - skal få satt over en vask siden jeg likevel er her hjemme), og har endelig fått svart på mailer som tikket inn mellom fredag ettermiddag og mandag morgen. Blant annet den mailen om at vi skal flytte kontorplasser. Igjen. Kanskje jeg bare skal basere meg på hjemmekontor hele tiden?

Uansett - det var ikke dette innlegget skulle handle om; mandag formiddag betyr liste over 10 ting jeg skal gjøre denne uken, og her kommer den:

  1. få opplæring i hvordan operere skiheisen i hoppbakken - takk til min elskede som gikk i stedet
  2. levere for smått barnetøy til Fretex - check
  3. skrive en årsrapport (rakk ikke/orket ikke forrige uke) - check
  4. kalle inn til styremøte (rakk ikke/orket ikke forrige uke) - check
  5. gå i familiegruppe - takk til min elskede som gikk i stedet
  6. bake fylte horn. De er så greie å bare slenge i barnas matbokser; niste på to sekunder - fail
  7. se en film. Og spise mandelkjernepudding til - check
  8. sortere karnevalskostymer (tips til raske kostymer finnes her, her og her) - check
  9. lese ut Alberte og Jakob - check
  10. rydde bort eskene med julepynt - check
Men nå - nå skal jeg jobbe. Skal bare sette over en klesvask først. Og koke en kanne te. Og ...

6 kommentarer:

Siri sa...

Jeg elsker de eskene med julepynt som stadig vekk skal ryddes vekk! Selv har jeg en liten kasse med noe kaffeservise jeg har fått, som det vil ta meg nøyaktig fem minutter å få på riktig plass, men får jeg gjort det? Nei. Nå har kassen stått der siden romjula.

Anaruh sa...

Hehe, men denne uken SKAL de vekk, altså! Litt av grunnen til at jeg somler sånn, er at det alltid, og jeg mener alltid, dukker opp ting som skulle ha vært i de eskene. Ved å la det gå laaaang tid fra jeg rydder bort jula til jeg faktisk setter bort eskene, minimerer jeg sannsynligheten for måtte ta de fram igjen fordi en eller annen nisse hadde gjemt seg bak noe annet. Forrige uke fikk jeg f. eks luket bort den julete brødkurven. Ha - gottcha, tenkte jeg da, for eskene står jo bare i en krok på soverommet :D

hanne sa...

jeg har også de eskene med julepynt stående, er det mulig?? skal gjøre noe med det asap!!
men du? har du en god oppskrift på fylte horn?

Anaruh sa...

Hei Hanne
ja, det har jeg. Skal få delt den en dag så snart jeg har tid :)

neverendingcircles sa...

Nå fikk jeg lyst til å spise mandelkjernepudding. Når jeg tenker meg om har jeg faktisk aldri laget det selv før - bare fått servert av andre. Hva synes du om Alberte og Jakob? Alberte-trilogien er noen av mine desiderte favorittbøker!

Anaruh sa...

Ja - lag mandelkjernepudding! Det er såååå godt
Jeg liker Alberte og Jakob kjempegodt, og er veldig glad for at det er en hel trilogi. Frø før har jeg bare lest Kranes konditor, og den likte jeg også godt. Sandel skriver veldig fint :)