mandag 13. februar 2017

10 ting å gjøre i uke 7

God mandag fra min nye kontorplass! Jeg har brukt formiddagen på å flytte inn, drikke masse vann, hjelpe en kollega og glede meg over vindusplass med fjordutsikt og solskinn. En ganske ok start på uka, må jeg si.

Uke 7 byr på flere kveldsmøter, planer om turer i solskinn og planer om å tilbringe mye tid sammen med barn, bøker og kombinasjonen av disse. Her er 10 ting jeg skal gjøre de neste fem dagene:
  1. Se en Hitchcockfilm - check
  2. Sjekke mulighetene for å gå på kino med mannen til helgen. Filmtips, anyone? - check (utgår)
  3. Gå en lang tur med lydbok. Straks ferdig med Krig og Fred nå - check
  4. Delta på møter i idrettslaget og 17. mai-komiteen - check
  5. Lese på senga for begge barna; minst en kveld hver - check
  6. Lage smoothies - check
  7. Dusje de grønne plantene mine - check
  8. Levere bøker på biblioteket - check
  9. Bestille en legetime - check
  10. Planlegge vinterferien - check
I tillegg har jeg planer om å drikke masse te. Jeg holder nemlig på å "rydde" litt i tesamlingen min, og målet er å gjøre den om fra en samling til et passe lite (stort?) utvalg av noen evige favoritter. I løpet av helgen drakk jeg opp to sorter hvit te (begge kommer nok tilbake i skapet med tiden), en russisk blanding fra Kusmi, og jeg nærmer meg bunn på et par svarte frokostteer. Tenk om jeg på sikt får plass til alle sortene i bare det ene kjøkkenskapet? 

Husfred + en kanne te = ro i sjelen

5 kommentarer:

June sa...

Åh, smoothies! Jeg skal få inn smoothielaging som en vane igjen. Det er jo så enkelt, men likevel blir det ikke gjort. Tror faktisk jeg har alt jeg trenger i kjøleskap og fryser, så da er det bare å starte, haha.

Anja sa...

Filmtips: "I, Daniel Blake" (om den fortsatt går, da...). Veldig bra, men ganske så trist.

Bjørg sa...

Lion. Flott film.

Anaruh sa...

Takk Anja og Bjørk. Skal sjekke kinoprogrammet. Tror i alle fall Lion går fremdeles.

June: i dag ble det smoothies (i nistepakken) på de to yngste, men siden jeg skulle gå en del av veien til jobb følte jeg ikke for å starte dagen med noe iskaldt :p I morgen kanskje?

Lívia Németh sa...

Filmtips: Perfect Strangers. Jeg også planlegger å se denne filmen med mannen.