tirsdag 7. februar 2017

10 ting som gjør meg glad

De dagene som egentlig skulle være rolige og avslappende, har blitt masete, urolige og sånn passe negative. Kort fortalt så er det flytteprosesser og den evigvarende omorganiseringen på jobb, på hjemmefronten er det en viss anger over å alltid si ja til frivillige verv, og barn som stadig enten føler seg urettferdig behandlet av venner, eller anklages for det samme. Hverdagsdrama - jeg er så lei!

Jeg skal ikke prøve å dekke over frustrasjonen og sånt, men tenker at det jeg mest har lyst til å gjøre, er å fokusere på det som er fint. Finne lyspunkter og planlegge belønninger. Her er 10 ting som gjør meg glad i dag:

- å finne en rest Kusmi Anastasia da jeg pakket kontortingene for flytting
- å innse at den klippen (eller mangel på sådan) egentlig lar seg frisere til mange stilige LOB-frisyrer
- sooooooool i stua da jg kom hjem fra jobb. For første gang siden slutten av november
- februarstilen til Glamourbibliotekaren. Tankene går til syrlige drops
- morsdagshelgplanene våre
- mail om at det er en pakke på vei i posten
- fiskeboller til middag. Er sånn litt over middels glad i fiskeboller, kan du si
- grønn te med mandarin. Supergodt og forfriskende
- å begynne å skrive liste over ting jeg har lyst til å kjøpe inn til helgen (sjokoladelakris fra Johan Bülow, f. eks)
- å smøre meg inn med Sleepy bodylotion fra Lush før jeg skal sove

Akkurat nå venter jeg på en litt kjip telefon fra en annen mamma; synes det er så ille med konflikter mellom barna, og skulle veldig gjerne vært foruten. Så der - til de av dere som synes at store barn høres fint ut: dette er en av de mindre hyggelige tingene ...

Sol og grønne blader

2 kommentarer:

Eirin sa...

Håper de fine tingene kan hjelpe litt på de mindre fine tingene. Jeg er glad for at i dag skal jeg og samboeren dra på shopping sammen (det gjør vi nesten aldri!). Og den spennende handlelisten vår inneholder brødrister, sokker og ullundertøy :) Innser vel at vi er blitt litt voksne altså, haha. Men det er jo bare fint!

Anaruh sa...

Takk Eirin. Ting ordnet seg ganske greit, det er bare å få unna det som henger over en, og så føles alt straks litt bedre ut. Og snart er det helg igjen også ;)