lørdag 4. februar 2017

10 ting som har fått meg gjennom uka

Tur i lunsjen, og inspeksjon av potensielle badeplasser

Når dagene er lange og grå, kalenderen er full av møter og oppgaver både på jobb og fritiden, og det nesten er ikkeno tid til å verken slappe av eller gjøre gøyale ting, trenger man all den motivasjon man kan få fra litt uventet hold. Og noen ganger må man bare strekke dagene litt, for å få plass til noen sider i en bok og en kopp te før man sovner. Her er 10 ting som har fått meg gjennom denne lange og fargeløse uka:
  1. sushimiddag sammen med kollega på mandag
  2. sene lesestunder. Burde sovet, men måtte bare ha noen rolige kveldsstunder først
  3. gåtur i lunsjen. Jeg har også fått sjekket ut et sted ved fjorden hvor jeg kan ta et februarbad 
  4. pasta carbonara til middag. Når jeg er sliten vil kroppen helst bare ha pasta med kremete sauser
  5. kaffe. Masse, masse kaffe
  6. en taktikk som gikk ut på å ikke se meg selv i speilet så ofte #blekogsliten
  7. å komme hjem fra kveldsmøte, og se at mannen hadde startet pizzarestaurant
  8. snøen som kom mot slutten av uka. Å få bort det grå var helt fantastisk
  9. rolig morgen og påfølgende hjemmekontor i går
  10. pakker i posten
Etter to fullpakkede uker er kalenderen atter luftig igjen. Nå skal jeg nyte helgen med bøker og litervis med te, og når hverdagene starter igjen, er det bare to uker til vinterferie. 

2 kommentarer:

neverendingcircles sa...

Høres ut som at bøker og te er det eneste fornuftige for denne helga :)

Anaruh sa...

ta, bøker, film og en tur ut i snøen :)