mandag 27. februar 2017

10 vårtegn

Jeg gleder meg masse til å ta i bruk vårgarderobe, og gjøre hjemmet mer vårlig!

Selv om snøen ligger tjukk i hagen, så er våren like om hjørnet fordi: 

- vinterferien vår er over
- jeg våkner til fuglesang hver morgen
- det drypper fra alle tak og trær med en gang sola viser seg
- det er mars veldig, veldig snart
- fastelavnstid er vårtid, særlig i år som påsken er ganske sen
- sola er oppe til etter vi har spist middag
- jeg har begynt løkblomstsesongen (inne). Perleblomst forrige uke, narcisser denne
- snøklokkene er på vei opp gjennom et deilig lag av lunende løv (og tusner av meitemark)
- det er på tide å vaske vinduene! Sola er flink til å påpeke slikt. Note to selv: skrive vårrengjøringsliste
- man trenger solbriller når man går sin daglige tur, hvis ikke tåka trumfer solskinnet

I løpet av denne uken begynner jeg så vidt på vårrengjøringen, og jeg gleder meg til å se at rom for rom blir mer vårlig etterhvert som jeg blir ferdig. Blomstene er allerede på plass, Det dyrebare av Linn Ullmann er allerede påbegynt på lydbok, og så snart muligheten byr seg, skal jeg sette meg i solveggen på terrassen med en diger kopp te og samle fregner på nesa. 

Ingen kommentarer: