søndag 5. februar 2017

Søndagsstatus: 10 ting verd å minnes fra denne dag

En kommentar på Instagram var "Bakkebygrenda", og jeg må si meg enig

  • Å våkne opp til nydelig vinterlandskap, og barn som har laget hytte under stuebordet
  • Barn som vil lære å strikke. Og mann som er tålmodig nok til å lære dem
  • English breakfast sånn i tidsrommet brunch/lunch
  • En tur ut med lydbok på øret. Og litt måking da jeg kom hjem
  • Yoga med Adriene, 30 minutter meditasjon og stretching
  • Hjemmespa og vitamincocktail til ansiktshuden
  • Å lage kyllingfrikassé fra bunn av mens mannen vasket opp. Kjærestetid
  • Baking av sukkerboller, et bananbrød og naan til morgendagens middag
  • Barn som bader; en omgangen i badekaret, den andre holder den første med selskap. Koselig!
  • Planer om å lese Alberte og Jakob av Cora Sandel resten av kvelden
Russisk te og sukkerboller. Og en sønn som har veldig lyst på boller

2 kommentarer:

ingridtunheim.no sa...

Det hørtes jammen ut som en aktiv dag. Ikke myesøndagshvil hos deg.

Anaruh sa...

Når du nevner det, så ser jeg også at det var en aktiv dag. Men jeg opplevde alt som hvile, egentlig. Jeg like rå gå tur og gjøre yoga, jeg liker å bake og lage mat (får ofte være i freda på kjøkkenet), og jeg leste både om kvelden og litt sånn innimellom i løpet av dagen. Noen ganger synes jeg de er mer avslappende å gjøre noe enn å prøve å sitte stille og lese (for eksempel), siden barna stadig kommer løpende og lurer på noe eller har noe de vil fortelle. Det oppleves ikke som en forstyrrelse hvis jeg lager mat, men hvis jeg leser, derimot - håihåi!