tirsdag 14. mars 2017

10 linjer om en tirsdag som tok seg opp

Nam, nam, nam!

Først og fremst: oj - så mange svar på spørsmålene i forrige innlegg da! Tusen takk, det er kjempegøy å lese, føler at jeg blir litt bedre kjent med dere. Dessuten tror jeg at jeg kjenner igjen enkelte fra Instagram også ...? Og så er jeg litt overrasket (og glad!) for at mange sier at hverdagslistene er favoritter; kjenner at jeg blir litt høy på meg selv her jeg sitter: tenk at folk gidder å lese om at jeg skal skifte på senger og dra på foreldremøte! Dere er jammen bra lesere, altså - tusen takk!

Så over til det jeg egentlig hadde tenkt å skrive. Helt siden bunnen i dag tidlig, da jeg stod foran speilet med bad hairday, et akutt angrep av gusten hud og surmulte fordi "jeg ikke hadde noe å ha på meg", så har denne tirsdagen tatt seg kraftig opp. Som sagt: knall rosa lepper, masse te og heldigvis en dag uten møter var en akutt oppreisning. Etter det, har følgende 10 fine ting funnet sted:

- lunsj med en kollega som har byttet avdeling, og akkurat kommet tilbake fra mammaperm
- innkjøp av grønn gresshoppe-te. En gammel traver jeg har lengtet skikkelig etter de siste ukene
- thaisuppe med scampi til middag. Jeg er faktisk sikkelig god til å lage suppe, bare så dere vet det
- ettermiddag i hagen. Mannen og jeg har beskjært frukttrær og nikost oss med hagesesongstart
- en liten prat med et vennepar som var ute og gikk en tur
- store barn som var ute på sine aktiviteter på egenhånd i dag
- en stor kopp av nevnte te. Den er så sikkelig god, og smaker vår og forsommer og alt som er godt
- å sette seg ned å se alle kommentarene på spørsmåls
- toaststeking til barna, da de kom hjem. Masse mammapoeng, der gitt
- planer om å bake litt, så snart meierismøret er romtemperert

Med andre ord ligger det an til en fin kveld også, så alt i alt går vel denne dagen inn i historiebøkene som en helt ok dag. I morgen har jeg planer om hjemmekontor og vasking av klær sånn litt samtidig. Og et langt telefonmøtemed strikketøy i fanget.

Ingen kommentarer: