torsdag 16. mars 2017

10 Picklesplagg jeg har lyst til å strikke til meg selv

Pinstripeskjørt står høyt på strikkelista. Bildet er lånt fra Pickles sine sider

For tiden er jeg ganske gira på strikking. Det går en del utover lesingen, men er det egentlig noen krise om jeg ikke når mitt goodreadsmål på 100 bøker i år? Egentlig ikke ... I alle fall ikke når man kan strikke (noe som egentlig fint lar seg kombinere med lydbok)! Jeg har skummet gjennom Pickles sitt utvalg av oppskrifter for dame, og kommet fram til en hel haug plagg jeg har lyst til å strikke.
  1. Bettyjakke
  2. Jackie-O-tee
  3. Dagnykjolen
  4. Hello New York vintersett (vottene og lua)
  5. Perler rundt halsen
  6. Vinterturban
  7. Topp 10
  8. Audrey-jakke
  9. Pinstripeskjørt
  10. Å for et kjoleliv
Listen er ikke rangert på noe vis, men jeg har aller mest lyst på skjørtet, og kjolen i punkt 10. Dessuten er New Yorksettet strikket i extra fine merino, og jeg har tilfeldigvis noen slike nøster til overs. Jeg innser at å strikke alt vil bli ganske dyrt og ta litt tid, så det trenger ikke være nå med en gang. Men kanskje over tid?

Men aller først skal jeg strikke ferdig vårsjalet mitt - det blir så friskt og fint!

7 kommentarer:

ingridtunheim.no sa...

Strikking er gøy, men jeg har en tendens til ikke å bruke klærne når de er ferdige. Jeg er alltid misfornøyd med ett eller annet. God fredag og god helg.

teabooks sa...

Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å lære meg å strikke ordentlig. Jeg er en kløpper på skjerf, haha, men fint lite annet. Tror kanskje jeg må spørre min kjære mor om hun kan strikke Bettyjakken til meg, den har jeg sett på tidligere og synes den er så fin!

Eirin sa...

Åh, fine ting! Jeg er litt på strikkekjøret selv nå for tiden. Planen er å få tak i litt lydbøker fra biblioteket sånn at det ikke går like mye utover lesingen. Men gøy er det jo! Spesielt når man kjører på med egostrikk ;) God helg til deg :)

Anaruh sa...

Ingrid: jeg er så vidt begynt å strikke klær til meg selv; tidligere har jeg stort sett strikket babytøy og raggsokker. Det første store plagget jeg strikket til meg selv var en skappelgenser, men det ble aaaaltfor stor, så den har jeg gitt bort til Fretex. Men sikksakkskjørtet jeg strikket i fjor ble bra (dog litt kort, for jeg gikk tom for garn, og de hadde ikke mer av akkurat den fargen inne, og jeg giddet ikke å vente), og Lett høyhalsagenser fra Pickels som jeg strikket i høst ble helt super. Det største "problemet" mitt er at jeg foretrekker å strikke i ull, men da blir jo alle plagg ganske varme. Men skal sjekke ut bomullsgarnet til Pickles, det ser i alle fall litt svalt og lett ut

Ida: hvis det er en ting som er kjedelig, så er det skjerf :p Jeg synes det er motiverende å vite at jeg strikker på et plagg som jeg har lyst på, og vet at jeg kommer til å bruke. Mange av Picklesplaggene strikkes på nokså tjukke pinner, og da går det ganske fort. Dessuten har jeg oppdaget vloggen til En kopp te takk, og podcasten til Marthe og Marthe, og de er suverent strikkeselskap - timene bare flyr! Lydbok funker også bra sammen med strikking

Eirin: samme tanke her; vil jo ikke ofre all lesing til fordel for strikking heller - hehe!

IngSta sa...

Å for ein fin kjoleliv-kjole!

Den skal leggast i køen min for nærmare studier!

Hei - relativt ny leser og ny i ditt kommentarfelt. Takk for kjekk blogg!

Anonym sa...

Jeg har strikket nr 10 - knall rosa! Har brukt den en del. Veldig deilig å ha på.
Som alternativ til bomull, kan du ev prøve en garntype med 50/50 ull og bomull.

På pinnene mine har jeg akkurat nå Brudejakke fra Hardanger (eller noe slikt) fra Marthe Helgtun + kjolen Himmelblå fra Marthe H. Sistnevnte strikker jeg for andre gang... den første måtte jeg rekke opp etter 2/3 pga ble alt for vid.

Ha ei fin helg!
Wibecke

Anaruh sa...

Hei IngSta! Hyggelig å høre fra deg.

Wibecke: takk for tips, jeg skal sjekke det ut. Jeg er ikke så flink til å bytte ut garnet i oppskriftene, for jeg er helt lost på strikkefasthet og sånt. Men med tiden skal jeg sette meg inn i det også, bare ikke helt ennå