fredag 24. mars 2017

10 planer for helgen

Je suis une kaffekjerring

Jammen er det ikke fredag allerede! Jeg markerer dagen med gul og hvit stripegenser (hvem hadde trodd det?), skilpaddemåla fra barndommen og veldig rød leppestift fra Chanel (Rouge allure 99 Pirate). Med denne fredagsuniformen er jeg klar for noen timer på jobb, og deretter skal helgen fylles med sånn ca følgende 10 ting:

- fotballcup i Drammen. Heldigvis er det innendørs, ellers ville det vel blitt en kald affære
- bok og tekopp. Er helt hektet på strikking, men hendene trenger pause. Da blir det bok i stedet
- begynne på årets båtpuss. I morgen tar vi av vinterpresenningen, og jeg tror vi skal skifte noe tau
- drikke kaffe. Jeg kjøpte noen utrolig gode bønner i Danmark i fjor, og nå haster det med å drikke de
- høre ut Spionen som kom inn fra kulden på lydbok. Og kanskje begynne på en ny
- rydde på plass ren klesvask
- sove. Jeg har litt å ta igjen etter mange sene kvelder denne uken
- kjøpe nye påskeliljer, både avskårne og noen i potte til å ha på trappa ute
- ukeshandle. Kjedelig, men nødvendig
- strikke ... Jeg bare mååååå. Klarer ikke å holde fingrene unna

Siden været ligger an til å bli helt fantastisk, skal en ikke si bort i fra at jeg også kommer til å tilbringe litt tid i hagen (fjerne noe løv som falt ned etter høstens siste hageøkt, for eksempel), og akkurat nå kjenner jeg at det kribler litt i kroppen etter å ta et fjordbad. Og den kriblinga blir vel ikke mindre av å jobbe på båten i morgen, så kanskje?

1 kommentar:

Eirin sa...

Fine planer! Jeg skal på båtførerkurs, jobbe på deltidsjobben, skrive jobbsøknad, strikke litt på arm nr2, kanskje lese ferdig Menn som ingen treng, spise god mat og sove litt mer enn vanlig. Det er meldt helt forferdelig vær så det blir ikke mye utehelg for min del. God helg :)