torsdag 9. mars 2017

10 sommerdrømmer


- å sykle en tur for kjøpe noe godt å spise
- å plukke en bukett fargerike sommerblomster
- bare legger og bare armer, uten å fryse
- å lese i hengekøya
- morgenbad fra seilbåtens badeplattform
- duften av solkrem (den dukket heldigvis opp allerede i vinterferien)
- solbrun hud
- klesvask som dufter så deilig etter å ha hengt ute til tørk i sol og vind
- sommerhagen
- sene, lyse og lune kvelder på terrassen, sammen med bok, tekopp og et hav av blomster

Morgenbad i fjorden, etterfulgt av en kopp kaffe eller te

Selv om det skal bli fint med sommer etterhvert, er jeg nesten litt glad for at tiden ikke går fortere enn det den allerede gjør. Vinteren er kommet tilbake, og jeg koser meg med bok og varm drikke mellom slagene. I går var det klubbmesterskap og foreldremøte, i dag er det et årsmøte og en barnebursdag. Men etter det er det bare litt jobb i morgen og så er det helg, i alle fall - jippi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH!! Nå fikk jeg en desperat lengsel etter sommer! Den kjolen!! (hvor har du funnet den?) og bildet av vannet... Tror ikke jeg har lengtet så mye til vår og sommer tidligere som det jeg gjør i år. Fint med sånne lister da, som gir næring til drømmene og håpet om SOL og SOMMER og VARME! :-)
E

Anaruh sa...

Kjolen er fra Ines de la Fressange for Uniqlo. Synes også at den var kjempesøt, men vet ikke hvor lett det er å få kjøpt den. Har vært på Uniqlo i utlandet, men aldri sjekket om de evt sender til Norge