mandag 20. mars 2017

10 ting å gjøre i uke 12

Dagens hage klokka 07.08

Hei mandag med snø i hagen! I dag ble vi vekket av en tassende jente som kom inn i senga vår for å kose litt før vi måtte stå opp. Jeg lurte litt på om vi hadde forsovet oss, for det var så veldig lyst ute, men i det jeg trakk gardina til side, så jeg hvorfor: skikkelig winter wonderland. Men innen jeg hadde drukket morgenteen, tatt en dusj, hørt Nyhetsmorgen på P2, presset meg appelsinjus og laget eggerøre til frokost, var mye av snøen smeltet allerede.

Dette er mars i et nøtteskall: bar gressplen en dag, flere cm snø neste. Men det er greit. I hjertet er det vår allerede, og inne blomstrer både forsythia og flere typer narcisser. Jeg drikker store mengder grønn te i alle varianter, og

- levere gamle medisiner til apoteket. Kom aldri så langt forrige uke - check
- legge inn minst tre lydbøker til itunes - 2 av 3
- bake knekkebrød - check
- overføre penger til min flinke niåring, som handlet for meg for egne penger forrige uke - check
- dra på fotballcup - check
- kjøpe hvite liljer til Marimesse - check
- ta et bad - check
- sette av en hel kveld bare til lesing - check
- hente og levere bøker på biblioteket - check
- feire en kollega med kaffe og kake - check

I tillegg er det mulig jeg må på et ekstraordinært styremøte, og så har jeg tenkt å lokke mannen til å vaske vinduer for meg. Med all denne deilige vårsola som kikker inn støtt og stadig, hadde det vært helt fantastisk!

3 kommentarer:

Eirin sa...

Uff, her i nord er det ganske lenge til vår enda... Men prøver å fokusere på at det kun er omtrent 1,5 mån igjen av snømåkingen (hvis man er heldig, hehe). Men det går egentlig greit, blir mange fine skiturer. Det hørtes utrolig fint ut å sette av en hel kveld til lesing, kanskje jeg må prøve å få til det denne uken. I helgen skal jeg på båtførerkurs med påfølgende eksamen på søndag. Gruer meg litt, håper det blir bestått! Og ikke minst at jeg lærer mye :)

Hege sa...

Håper ikke frukttrærne tar skade nå, etter beskjæringen. Mange sverger heller til JAS-beskjæring hører jeg.

Anaruh sa...

Eirin: lesekvelder er helt supre. Jeg leser jo mye uten å ha dedikert tiden til det, men da blir jeg ofte avbrutt av en klesvask som skal henges opp, jeg sjekker instagram litt for hyppig, jeg skal bare, skal bare. Men i kveld skal jeg legge bort alt annet, og bare lese

Hege: jeg har også hørt det, men særlig epletreet er ganske tett, så det hadde vært litt vanskelig å komme til på sensommeren. Dessuten føles det litt ille å skulle beskjære et tre som bugner av frukt ... Høstede bærbusker beskjærer jeg derimot i JAS-perioden. Til nå har marsbeskjæring gått helt fint, til nå har vi ikke opplevd noen store kuldebølger såpass sent på vinteren, så vi er ville og gale og lar det stå til.