onsdag 29. mars 2017

10 ting å gjøre i uke 13

Ai, ai, ai. Denne uken som skulle være så effektiv, så full av både plikter og gleder. Men sånn går det jo sjelden. Søndag våknet jeg opp med en tiltagende forkjølelse, og siden da har jeg stort sett ligget enten i senga og sovet, eller på sofaen i kjellerstua og sett The blacklist mens jeg strikket. Det fine med dette er at jeg har fått strikket ferdig vårsjalet mitt, men alt annet har jo måttet vike. Mange møter og avtaler har blitt avlyst eller utsatt, og selv om jeg i dag befinner meg foran en dataskjerm, er jeg litt usikker på når jeg orker å begynne å jobbe igjen. Det blir i alle fall ikke i dag ...

Men! En ukeliste for uke 13 må vel til, selv om denne ser heeeelt annerledes ut enn den jeg opprinnelig hadde sett for meg i eget hode i helgen som var. Nå som mange av pliktmøtene har blitt borte, er det vel stort sett bare koselige ting som gjenstår. Resten av denne uken har jeg lyst til å bruke på disse 10 gjøremålene:

- plante erteskudd og karse - gjort
- kjøpe god kaffe - gjort
- feste tråder og blokke ut sjalet - gjort
- hente bøker på biblioteket - gjort
- få besøk av familiegruppe - gjort
- kjøpe garn til nytt strikkeprosjekt - utsatt, siden jeg ikke klarer å bestemme meg for farge
- skifte på sengene - gjort
- skrive månedsmålsliste for april - gjort
- steke vafler - gjort
- lakke negler - nix. Meningsløst når helgen tilbringes med fingrene i hagejorda

Men enn så lenge skal jeg sitte her litt til, og skrive litt på lista over 100 ting jeg har lyst til å gjøre i sommer. Det er veldig fint det også. God onsdag, alle sammen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God bedring 🌹Vh Astrid

Anaruh sa...

Tusen takk Astrid!