fredag 3. mars 2017

10 ting jeg har lyst til å gjøre i helgen

Min egenbundne bukett har gledet meg hele uken, og vil fortsette med det helgen gjennom

Denne uken har gått litt i sirup pga forkjølelsestendenser, og likevel er det fredag allerede. Og hvis jeg gidder/orker og fremdeles har lyst når jeg kommer så langt, er dette 10 ting jeg kan bruke helgen til:
  1. gå gjennom garnlageret mitt, og se om jeg kan sette i gang noen resteprosjekter
  2. rotere kapselgarderoben min. Snøvær til tross, nå har jeg lyst til å bytte til vårtøy
  3. begynne på den siste boken i Alberte-trilogien
  4. sette opp liste over vårrengjøringen
  5. skifte på sengene. Neste uke er litt travel, så fint med alt som er gjort
  6. gjøre resten av tingene på ukens to-do-liste
  7. bake. Pizzasnurrer kanskje? Hornene jeg bakte på tirsdag er nesten spist opp alt
  8. ta en tur til Vollen. Men bare hvis været er ok. Hvis det er for vått, gidder jeg ikke
  9. strikke. Etter å ha fått unna en hel raggsokk i går, har jeg lyst til å strikke mer. Ref punkt 1
  10. være ute. Her har jeg sviktet helt denne uken. Trenger frisk luft nå!
I tillegg har jeg planer om å kose masse med barna (og lese for dem!), kysse og klemme på mannen som kom hjem fra London tidligere i dag, drikke masse te og sove godt. Hva skal dere i helgen?

4 kommentarer:

Dina sa...

Fine helgeplaner!

Jeg skal ha jentekveld med datteren i kveld. Popcorn og iste står på menyen mens far er borte og lillebror sover!
Jeg skal kjøpe nye tulipaner. I morgen skal vi kjøre besteforeldre til flyplassen, go for datteren min og meg innebærer det et Starbucksbesøk! Så skal jeg trene. Jeg skal kjøpe to bursdagspresanger. Og ellers håper jeg at det blir en hyggelig helg med lite søskenkrangling og mye kos!

God helg:)

Karina sa...

Først må jeg bare si at jeg setter så stor pris på bloggen din! Du skriver om det hverdagslige på en måte som gjør at leseren (i hvertfall jeg) får litt gullstøv over eget liv. For det er jo slik du beskriver livet ditt at jeg kjenner meg igjen. Jeg gjør, liker og ser på omgivelsene på nogenlunde samme måte som du gjør i bloggen. Og din skriving er dermed med på å løfte hverdagsopplevelsene mine (lesernes). Tusen takk for det!
Og takk som spør; denne helgen skal jeg på kino og se Moonlight med gode venner. Deretter blir det fellesmiddag. Tidligere i dag har jeg vært på trening, og i morgen skal jeg på en klassisk konsert. Fin helg med andre ord.
Håper du også får en deilig helg 😀

Eirin sa...

Må bare si meg enig med Karina over her :) Jeg fikk gjort unna litt viktige ting i går slik at jeg kan ta helt fri denne helgen. Jeg har vært ute i solværet på trilletur med venninne i dag. I kveld skal jeg treffe to andre venninner for lasagne og film, gleder meg så. I morgen blir det litt arbeid på deltidsjobben og enda mer venninneheng. I tillegg skal jeg og samboeren på skitur, nydelig skiføre her i Tromsø for tiden. Jeg har også spist litt godis, lest bok og hørt på radio. Føler denne helgen bare forer meg med energi, deilig følelse!

Anaruh sa...

Tusen takk for koselige ord og for at dere deler fra deres helg! Veldig, veldig koselige planer dere har alle sammen

Dina: Signe og jeg har også drukket kaffe i dag, men bare hjemme, da. Men veldig koselig å ha en liten kaffekjerring å dele stunden med

Koristen: ååå, dinner and a movie hørtes fint ut. Og konsert! Jeg er inne i en litt lat og hjemmekjær fase nå, men kanskje jeg også må komme meg ut på noe kulturelt snart. Kanskje Bærum Bachkor har bursdagskonsert i år også? Må sjekke - takk for påminnelse :)

Eirin: bok, radio, godis, solskinn - what's not to like? Nyt lørdagen videre :D