tirsdag 14. mars 2017

10 ting jeg har lyst til å spørre dere lesere om


Mens vi venter på vårblomstene, la meg stille dere noen spørsmål: 
  1. Hva er din all time favorittbok?
  2. Hvor i landet bor du? 
  3. Og hvem bor du sammen med?
  4. Kan du anbefale meg en film jeg må se?
  5. Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene?
  6. Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå?
  7. Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best?
  8. Hva liker du å gjøre på fritiden?
  9. Hva skal du finne på i årets sommerferie? 
  10. Hvis du må velge: te eller kaffe?
I dag har jeg en litt trassig dag, så for å bøte på det har jeg tatt på meg knall, knall rosa leppestift, jeg drikker uhorvelige mengder Söderte, og prøver å holde fokuset litt vekk fra meg selv (kanskje ikke kompatibelt med den leppestiften, men hey ho - jeg gjør som jeg vil). jeg blir veldig glad hvis noen har lyst til å fortelle litt om seg selv, gjerne ved å svare på disse spørsmålene, men legg gjerne til eller trekk i fra hvis du vil. Ellers håper jeg at alle har en fin tirsdag, med eller uten trass i kroppen!

22 kommentarer:

namnam sa...

Hei! Gøy med spørreundersøkelse :)
1. Hva er din all time favorittbok? - En bønn for Owen Meany
2. Hvor i landet bor du? - I Midt-Norge, men flytter i løpet av året til indre østland.
3. Og hvem bor du sammen med? Akkurat nå alene, men etterhvert med kjæresten.
4. Kan du anbefale meg en film jeg må se? Hva med "A little shop of horrors"? Komedie/science fiction/thriller/musikal i en nett pakkeløsning. Og med Steve Martin som sadistisk tannlege. En må-se-film, spør du meg.
5. Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene? Ut i naturen og oppsøk vann - elv, tjern, hav, innsjø - det som er nærmest.
6. Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå? er utdannet språkviter og jobber på universitet.
7. Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best? Konseptet med lister er hovedattraksjonen for meg. Elsker lister - da innbiller jeg meg at jeg har kontroll på livet, haha!
8. Hva liker du å gjøre på fritiden? Synge
9. Hva skal du finne på i årets sommerferie? Henge med familie og kjæreste.
10. Hvis du må velge: te eller kaffe? Alltid te, aldri kaffe.

Eirin sa...

1. Hva er din all time favorittbok?
Det er vanskelig! Jeg tror egentlig ikke jeg har en favorittbok, føler jeg finner nye favoritter hele tiden. Men det er lite som har matchet den lesegleden og leselysten jeg hadde når jeg var yngre og leste alle Nancy Drew-bøkene på biblioteket (og til mamma og alle våre naboer). Og samtidig syns jeg det var veldig fint hvordan alle mødrene (inkludert min egen mor) lyste opp når det ble snakk om disse bøkene. Alle hadde en historie å fortelle om hvordan de elsket disse bøkene.
2. Hvor i landet bor du?
Jeg bor i Tromsø, og har bodd her de siste 9 årene.  
3. Og hvem bor du sammen med?
Jeg bor sammen med kjæresten min i en sokkelleilighet hvor man kan ta på seg langrennsski rett utenfor døren og gå på ski til lysløypen som er 5min unna. Det er hverdagsluksus!
4. Kan du anbefale meg en film jeg må se?
Samme som med bok syns jeg dette er vanskelig. Jeg pleier ofte å se på You`ve got mail når jeg føler meg litt nedfor.
5. Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene?
Jeg har en deal med kjæresten om at av og til så gir jeg beskjed til han om at nå kan han ikke komme inn i stuen før jeg sier fra. Da skrur jeg av alle lysene, setter på musikk og danser/synger så mye jeg bare vil. Det anbefales (gjorde det senest i går kveld).
6. Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå?
Jeg holder på å fullføre min master i marin bioteknologi hvor jeg isolerer og karakteriserer bioaktive forbindelser fra arktiske marine invertebrater. Jeg jobber deltid nå, men håper å kunne jobbe som overingeniør på et laboratoriet når jeg er ferdig med masteren i vår.
7. Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best?
Jeg liker generelt alle innleggene veldig godt, men er ekstra glad i listeinnlegg om bøker eller hverdagsgleder. Som for eksempel listen om Winter Journal av Auster.
8. Hva liker du å gjøre på fritiden?
Spise god mat, slappe av, gå på tur, lese bok, være med de jeg liker ekstra godt.
9. Hva skal du finne på i årets sommerferie? 
Det vet jeg ikke! Jeg skal forsvare masteroppgaven i juni og så blir det vel jobbsøking og generelt litt angst over liv og framtid. Håper noen vil ansette meg ;)
10. Hvis du må velge: te eller kaffe?
Drikker kun te. Med melk. Favoritten er juleteen til Stockfleths som nesten er tom nå. Krise!

Gøy å svare på spørsmål :) Er nysgjerrig på dine svar også, spesielt på favorittbok og filmanbefalinger.

det lange hvite huset sa...

Hva er din all time favorittbok?
"Guernsey forening for litteratur og potetskrellpai"
Hvor i landet bor du?
Midt-Norge
Og hvem bor du sammen med?
Mann og barn, en hund, ei katt og en flokk høns
Kan du anbefale meg en film jeg må se?
"La Rafle", "Utryddelsen" på norsk, om jødeforfølgelsene i Frankrike under 2. Verdenskrig. Kan leies online eller kjøpes på DVD på amazon.
Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene?
Når livet er tøft og tårene presser på finner jeg alltid roen i og ved religiøse bygg. Jeg gråt over min bestefars dødsbudskap i biblioteket ved Trinity College i Dublin (et slags religiøst sted, iallfall for noen av oss), og har nylig vandret rundt Nidarosdomen for å finne roen.
Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå?
Jeg har språk- og praktisk-pedagogisk utdannelse fra universitet, og jobber som språklærer i vgs.
Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best?
De hvor du lister opp hva du skal gjøre eller har gjort i uka som kommer eller har gått. Du er så inspirerende flink til å fokusere på og huske på de små viktige stundene.
Hva liker du å gjøre på fritiden?
Lese. Rusle rundt i hagen og se etter vårtegn.
Hva skal du finne på i årets sommerferie?
Det er litt usikkert enda, men et hittil ikke-eksisterende stakittgjerde er definitivt på lista.
Hvis du må velge: te eller kaffe?
Te. Alltid te, unntatt i tikaffen på jobb.

Siri sa...


Å, en spørreundersøkelse var akkurat det jeg trengte å koble av med nå. :-)

1. Hva er din all time favorittbok?
Det er nok Anne fra Bjørkely. Jeg elsker bøker om morsomme, skoleflinke jenter som er glade i å lese.

2. Hvor i landet bor du?
I Snertingdal, langt inni skogen.

3. Og hvem bor du sammen med?
Kjæresten min, Toini, og pusen Valium.

4. Kan du anbefale meg en film jeg må se?
"Muriels wedding" er min favoritt feelgood-film.

5. Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene?
Å rydde! Rydder jeg rundt meg, rydder jeg samtidig inni hodet mitt, og da synker skuldrene automatisk.

6. Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå?
Har studert nordisk språk og litteratur, med fordypning i norrønt, og så har jeg gått journalisthøgskolen og tatt en master i journalistikk. Ikke overraskende jobber jeg som journalist, og som kulturprodusent. Har eget firma. :-)

7. Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best?
Jeg er veldig glad i månedsmål-listene dine. Liker også årstidslistene, men de kan bli litt overveldende for meg (100 punkter på én gang!), så de må jeg ta i porsjoner. Og så liker jeg alle hverdagslistene som gir meg innblikk i en travel, men helt vanlig og garantert koselig familie. Ja, og så likte jeg veldig godt nærmiljølista di. Skal prøve å skrive en tilsvarende en til bloggen min etter hvert.

8. Hva liker du å gjøre på fritiden?
I mitt nye liv her ute i skogen handler mye om å lese, gå på ski, men også å få med seg overraskende mange konserter.

9. Hva skal du finne på i årets sommerferie?
Planen vår er å være mest mulig hjemme, bade, lese, sykle, padle, pusle i hagen og bli kjent med det nye nærområdet vårt.

10. Hvis du må velge: te eller kaffe?
Kaffe.

Anonym sa...

Hei, hei!! Her er mine svar - kanskje ikke så hjelpsomme...
Hva er din all time favorittbok? Vanskelig! Leser mye krimbøker, ellers liker jeg bøkene til Isabel Allende. Glemmer ikke spenningen med MIO min MIO og brødrene Løvehjerte. Ellers har jeg og slukt Nancy Drew. Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg klarte å komme i gang med Percy Jackson, Maze runner, Hungergames osv for å få oversikt over hva 12-åringen leser.
Hvor i landet bor du? Tromsø, hadde 20 års jubileum i januar (noe jeg kom på for 3 timer siden)
Og hvem bor du sammen med? Mann, 2 sønner på 12 og 10, samt en haug med hybelkaniner!
Kan du anbefale meg en film jeg må se? Sorry! Har sett så få filmer de siste 12 årene... bortsett fra barnefilmer på høygir! Men de japanske type Min venn Totoro er koselige!
Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene? Ut og gå tur, gjerne på en topp (lav eller høy) med utsikt til havet.
Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå? Siv.ing kommunalteknikk, nå har jeg forlatt vann og avløp til fordel for veg.
Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best? Alle! Spesielt ukes-, måneds- og halvårslistene!
Hva liker du å gjøre på fritiden? Svømme, gå tur, strikke! Gleder meg til å oppdage den nye hagen til tross for manglende grønne fingre!
Hva skal du finne på i årets sommerferie? Vi strever litt med den, men tror det blir Vestfold og Kristiansand. Den MÅ hverfall inneholde sol og varme!!
Hvis du må velge: te eller kaffe? Oj, alle disse vanskelige valgene! På morran må jeg ha kaffe på jobb, på kvelden te. Før drakk jeg bare te og har blitt veldig inspirert igjen av deg!!

Ha en flott dag!

Wibecke

Dina sa...

Hva er din all time favorittbok? Åj! Umulig oppgave!
Hvor i landet bor du? Oslo
Og hvem bor du sammen med? Mann 36, datter 7, sønn 3
Kan du anbefale meg en film jeg må se? Også veldig vanskelig, men liker de før/etter solnedgang filmene!
Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene? Løpe!
Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå? Bibliotek og informasjonsvitenskap. Akkurat nå: nettredaktør
Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best? Ukesinnleggene! Men egentlig alle.
Hva liker du å gjøre på fritiden? Trene, lese, sosialisere
Hva skal du finne på i årets sommerferie? Den er litt uklar enda, men i alle fall mange dager på vår miiiiini sørlandshytte
Hvis du må velge: te eller kaffe? Definitivt kaffe!

Frøken Desibel sa...

1.Hva er din all time favorittbok?
Hmm... tror jeg må si meg enig med Siri her, hele Anne fra Bjørkly-serien som jeg fikk i påskekurven av min vertsfamilie:) Og Harry Potter. Føles litt teit å ha barne-/ungdomsbøker som favoritt, men altså, de er jo så bra!

2.Hvor i landet bor du?
Oslo

3.Og hvem bor du sammen med?
Me, myself and I.

4.Kan du anbefale meg en film jeg må se?
Easy A, men den har du sikkert sett allerede.

5.Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene?
Om jeg bare visste det. Løpe funker ganske bra, eller det å holde seg i aktivitet. Det er jo en viss sammenheng mellom de periodene der jeg jobber altfor mye, beveger meg altfor lite og har mest vondt i kropp og sjel...

6.Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå?
Siv. ing. bygg, jobber som akustiker.

7.Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best?
Øhh... de aller fleste i grunnen.

8.Hva liker du å gjøre på fritiden?
Være med venner, svømme, sykle, løpe (aka triatlon), spille musikk, se fine serier og filmer, yoga, lese, reise...

9.Hva skal du finne på i årets sommerferie?
Gå en fjelltur i nord og en familietur til Italia. Resten er litt uklart foreløpig.

10.Hvis du må velge: te eller kaffe?
Kaffe på dagen, te på ettermiddag/kvelden.

Anonym sa...

1. Lord of the Rings, Mathilda, Paul Austers bøker.
2. Østlandet
3. Mann, sønn på 16, to eldre er flyttet ut.
4. The Hours (egner seg ikke på trasige dager), Woody Allens filmer
5. Ut i naturen, en god yogaøkt, en kombinasjon av bok, sol, vann.
6. Ergoterapeut
7. Alle, særlig ukeslistene.
8. Lese, yoga, ski-/skogturer, se film mm.
9. Helt sikker ikke utenlandsferie, det blir fjelltur, mange solrike dager på hytteknøttet vårt håper jeg.
10. Te

Anonym sa...

1. All time favorittbok: umulig å svare på.
2. Hvor i landet bor du: Nesodden
3. Hvem bor du sammen med: mann, sønn, katt, hund.
4. Film-anbefaling: "The Rules For Everything"! Så den 2 ganger på kino nylig, nå tvinner jeg bare tommeltotter og venter på at den skal komme på DVD.
5. Senke skuldrene-tips: puste dypt, musikk i hodetelefoner, løping, drikke vin!
6. Utdannelse og jobb: litt privat, men kan røpe såpass at de to tingene overhodet ikke samsvarer, ha ha!
7. Hvilket Listeblogginnlegg er best: ingen klar favoritt, but keep them coming! :-)
8. Hva jeg gjør på fritiden: skriver, hører på musikk, periode-trener, ser film og tv-serier (for tiden er jeg hekta på gamle "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu"-episoder).
9. Årets sommerferie: hytta, hytta, hytta! Nyinnkjøpt hytte, min/vår aller første, som skal boes inn. En utedo og et soverom eller to som skal males, ellers bare nytes. Gleder meg sykt! Stedet er helt magisk. (Ref. pkt. 8, "Der ingen skulle tru...")
10. Te eller kaffe: æh... begge. Alt til sin tid.

Takk for fin blogg!

B.

slikejenter sa...

1. All time favorittbok: veldig vanskelig å svare på. Men jeg tror det må bli en av novellesamlingene til Alice Munroe.
2. Hvor i landet bor du: Oslo, men flytter snart litt ut :)
3. Hvem bor du sammen med: samboer og datter.
4. Film-anbefaling: Jeg går jo nesten aldri på kino lenger, men så nylig Min pappa Toni Erdmann - fantastisk. Den bør man se. Ellers er min evige anbefalinf Språkets hemmelige liv av Isabel Coixet. Helt nydelig, og dypt rørende.
5. Senke skuldrene-tips: Calm-appen. Yoga. Puste med magen.
6. Utdannelse og jobb: litt av hvert av språk og profesjonsutdanning, men er i dag lærer og forsker ved høyere utdanningsinstitusjon.
7. Hvilket Listeblogginnlegg er best: jeg liker variasjonen. At det den ene dagen er litteratur, den andre "kjip mandag", den tredje små gleder :) Din er en blogg jeg alltid leser.
8. Hva jeg gjør på fritiden: det lille jeg har av tid som ikke er fyllt med jobb eller familie bruker jeg gjerne på å gjøre yoga, løpe/trene, lese bøker, se film/serier, skrive - eller når vi har koordinert alle kalendrene: treffe venninner :)
9. Årets sommerferie: i flytter i hus, så det blir nok mye innflytting. Ellers familiebesøk i Norge og Sverige.
10. Te eller kaffe: Jeg er svært glad i kaffe, men drikker også te med stor glede. Jeg vil gjerne ha kvalitet på begge deler.

Karin sa...

1.Hva er din all time favorittbok?
Å, for eit vanskelig spørsmål! Men trur Harry Potter-serien (ikkje få meg til å velge bok)
2.Hvor i landet bor du?
Bergen
3.Og hvem bor du sammen med?
Mannen min Tor og den spraglete katten Maggie
4.Kan du anbefale meg en film jeg må se?
Hvis du ikkje har sett Julie & Julia må du sjå den.
5.Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene?
Kose ein katt
6.Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå?
Master i Historie. Arbeidsledig for augeblikket
7.Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best?
Små gleder og dagens antrekk!
8.Hva liker du å gjøre på fritiden?
Lage mat, bake, skrive
9.Hva skal du finne på i årets sommerferie?
Aner ikkje. Har eg ny jobb får det nok bli jobbing.
10.Hvis du må velge: te eller kaffe?
TE!

Kine sa...


Hva er din all time favorittbok? Det er Anita Brookners "A Friend from England". En bok jeg gjenleser med ujevne mellomrom.
Hvor i landet bor du? Oslo
Og hvem bor du sammen med? Kjæresten min
Kan du anbefale meg en film jeg må se? Når det gjelder film har jeg mye kortere hukommelse enn bøker. Så jeg vil først anbefale årets Oscarvinner Moonlight. Men deretter husker jeg jo at jeg elsker Woody Allen, og særlig Midnight in Paris.
Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene? Gå aftenstur i kjølig klar luft og deretter legge seg i badekaret. Herlig!
Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå? Statsviter, og jobber i finansiell sektor.
Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best? De hvor du skriver og tar bilde av pakkeliste til storbyturer. Samt alle som beskriver årstidens gang.
Hva liker du å gjøre på fritiden? Lese, jobbe i hagen, gå på ski, gå på klassiske konserter. Reise på korte og lange turer.
Hva skal du finne på i årets sommerferie? Det vet vi ikke helt ennå. Synes det er gøy både å planlegge masse lang tid i forveien og å Ts slikt mer på sparket. Det kommer vellykkede turer ut av begge tilnærminger.
Hvis du må velge: te eller kaffe? Elsker te, men må ha kaffe.

Petrine sa...

Hva er din all time favorittbok? Balansekunst er nok en av favorittene og Dinas bok gjorde inntrykk på meg da den kom ut.

Hvor i landet bor du? Moss

Og hvem bor du sammen med? Samboer og sønn, (bonusbarn)

Kan du anbefale meg en film jeg må se? Skikkelig dårlig her. Men på jobben har jeg brukt Boyhood i undervisningen. Jeg liker at det er de samme skuespillerene som har rollene gjennom de tolv årene det tok å lage filmen.

Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene? Tur i skogen, å lytte til og se på bølgene, yoga eller karbad

Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå? Mange års skolegang, - min siste eksamen var master i spesialpedagogikk. Arbeider som lærer nå.

Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best? jeg liker hverdagsinnleggene, men også boklistene.

Hva liker du å gjøre på fritiden? Gå tur, strikke, lytte til lydbøker, fotografere

Hva skal du finne på i årets sommerferie? Vi har ikke landet på hva det blir, men har vært innom en lang ferie til Bali eller en Norges turne.

Hvis du må velge: te eller kaffe? Definitivt kaffe hver morgen, går deretter over til te.

Vimsekoppen sa...

All time favorittbok? Vanskelig - men enig med Petrine: Balansekunst var veldig fin! Og Garps bok.
Bor i Asker
Bor sammen med mann og to barn
Film du må se? Frihetens regn (dvd) eller Manchester by the Sea (kino)
Beste tips for å senke skuldrene? Rask tur i frisk luft, og deretter opp i kosestolen med en kopp te og en god bok!
Utdannelse: hovedfag i pedagogikk, jobber på høgskole.
Liker aller best hverdagslister, ukeslister og månedslister. Generelt glad i lister!
Liker å gjøre på fritiden: gå tur, se film, lese, skravle med venninner.
I sommerferien: hytta, fjelltur, og så kanskje en tur til Danmark.
Kaffe om morgenen, te om kvelden

Anonym sa...

Så gøy, her har du mine svar:
 
Hva er din all time favorittbok? Dette var vanskelig, men det må nok bli Majorens siste forelskelse av Helen Simons.
Hvor i landet bor du? Jeg bor i en småby i Vestfold.
Og hvem bor du sammen med? Bor sammen med min mann og yngste datter, de to andre har flyttet ut.
Kan du anbefale meg en film jeg må se? Den engelske pasienten
Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene? En pusekatt, og en tur i frisk luft.
Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå? Årsstudie i informatikk, noen høgskolefag fra høgskolen i Gjøvik. Jobber som kommunal saksbehandler i bygg og arealforvaltning
Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best? Hverdagslister og bøker
Hva liker du å gjøre på fritiden? Lese, gå tur treffe venninner (noe jeg gjør altfor sjeldent).
Hva skal du finne på i årets sommerferie? Bruke den gamle snekka om solen titter frem. Besøke familie på Västkusten.
Hvis du må velge: te eller kaffe? Det må da bli kaffe, fordi jeg er nok avhengig, men telageret mitt er voldsomt. Elsker assamte. Vh Astrid

Pluto sa...

Hva er din all time favorittbok?
- Anne fra Bjørkely-serien, lest ca hundre tusen ganger.

Hvor i landet bor du?
Østlandet

Og hvem bor du sammen med?
- Mann og døtre

Kan du anbefale meg en film jeg må se?
- Hva som helst med og av Clint Eastwood.

Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene?
- Trene.

Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå?
-Språk- og litteratur- og pedagogikkutdannelse. Jobber som lektor i videregående.

Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best?
- Alle!

Hva liker du å gjøre på fritiden?
- Lese. Se film. Spille piano.

Hva skal du finne på i årets sommerferie?
- Reise nordover, håper jeg.

Hvis du må velge: te eller kaffe?
- te.

teabooks sa...

Hva er din all time favorittbok?
Godt spørsmål! Jeg er veldig glad i Wuthering Heights, Harry Potter, Astrid Lindgrens bøker, Frøken Detektiv, og sikkert tusen andre. Det finnes så mange fine og bra bøker der ute!

Hvor i landet bor du?
Midt-Norge, i byen med den store kjente domen.

Og hvem bor du sammen med?
Kjæreste/forlovede.

Kan du anbefale meg en film jeg må se?
Vet du, jeg ser fryktelig lite film, så tror bare jeg tar den siste filmen jeg så: The Wizard of Oz, så har du ikke sett den, så se den gjerne. Den likte jeg godt.

Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene?
Å lese, gå tur eller trene, drikke en kopp med yndlingsteen.

Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå?
Jeg er student og studerer noe samfunnsvitenskapelig.

Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best?
Egentlig liker jeg alle. Lister <3

Hva liker du å gjøre på fritiden?
Lese, lese, lese. Være med samboeren, familie og venner, trene, gå tur. Spille gitar.

Hva skal du finne på i årets sommerferie?
Oi, det vet jeg ikke. Vi håper på å få oss en liten ferie, men med bryllup og alt sånt så vet jeg ikke hvor mye tid og penger det blir til overs.

Hvis du må velge: te eller kaffe?
Te! Ingen tvil.

Anonym sa...

Blir med – en dag etter.
1.Vanskelig å si. Ulike bøker har gjort inntrykk i ulike faser av livet. Men «Den gode jord» av Pearl S. Buck, er en bok som «levde» lenge i meg.
2.Østfold.
3.Mann og tre barn.
4.«The persuit of happiness». Jeg er vel litt enkel sånn, men jeg liker virkelig at det går bra til slutt!...og "Shawshank redemption". Den har jeg sett en del ganger, ja.
5.Om vinteren: Spise sjokolade og se ut av vinduet. Om sommeren: Sitte på verandaen sammen med familie/venner og spise noe godt, for eksempel vafler.
6.Økonom.
7.Liker alle! Men månedslistene er kanskje de aller fineste. Synes du er så flink til å gripe det beste i hver måned og i hver årstid.
8.Være sammen med familien. I sommerhalvåret liker jeg å pusle litt ute i hagen.
9.Reise ett eller annet sted med familien min! Har mange ønsker og planer, men ingenting er bestilt ennå.
10.Te. Aldri kaffe.
E

K sa...

Hva er din all time favorittbok? Å så mange, velger Watership Down av Richard Adams.
Hvor i landet bor du? I Oslo, ved skogkanten
Og hvem bor du sammen med? Datter på åtte
Kan du anbefale meg en film jeg må se? Ringenes herre triologien
Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene? Lese ved peisen.
Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå? Samfunnsøkonom/revisjon.
Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best? Liker alt jeg, du er flink til å formidle stemninger og legge merke til små fine ting..
Hva liker du å gjøre på fritiden? Lese, museer/konserter, reise, gå turer i skogen.
Hva skal du finne på i årets sommerferie? Kroatia, tur i fjellheimen, ellers åpent
Hvis du må velge: te eller kaffe? Kan ikke velge- men ble nok te hvis bare kunne drikke en ting resten av livet (gud forby)

Kristin (kriztinnn)

Anonym sa...

Så gøy - bidrar gjerne med liste.

1. Å, vanskelig. Men leste Forbrytelse og straff i ung alder, og den gjorde uutslettelig inntrykk.
2. I Oslo, indre øst
3. Mann, datter og sønn
4. En av de siste jeg så var Hanbah Arendt. Elsket den!
5. For meg funker skiturer og skogen ALLTID :-)
6. Har studert forskjellige hf-fag fra Blindern, litteraturvitenskap, kunsthistorie, medievitenskap. Jobber i mediebransjen.
7. Liker litteraturinnlegg, men også alle planer, årtstidsrelaterte lister osv
8. Turer i skogen, lese, gjøre yoga, padle kajakk, utflukter med barna, lage mat, venner
9. Det blir Norgesferie. Fjell og sjø.
10. Virker som jeg er i mindretall her inne, men definitivt kaffe! Elsker kaffe, og er tungt avhengig av koffein.

Her på Sandaker sa...

1. Hva er din all time favorittbok? Kjærlighet av Hanne Ørstavik. Selv om den er vond å lese. På videregående hadde jeg en helt reel kjærlighetssorg etter å ha lest Beatles. Sånn orker ikke stå opp eller forholde meg til verden - følelse.

2.Hvor i landet bor du? Østlandet:)

3.Og hvem bor du sammen med? En mann og to barn.

4.Kan du anbefale meg en film jeg må se? Jeg er pinlig dårlig på film. Tar til meg alle tips over her.

5.Og hva med ditt aller beste tips for å senke skuldrene? Luft. Helst løpe, eller gå. Og, å se en serie de få kveldene jeg ikke må jobbe. Aller, aller helst en halvtime med ingenting før jeg må legge meg.

6.Hvilken utdannelse har du, og hva jobber du som nå?
Sosiologi, språk og pedagogikk. Jobber som lærer. Sånn ca verdens beste jobb.

7.Hvilke(t) Listeblogginnlegg liker du best? 10 ting å gjøre denne uken. De minner meg alltid på å sette pris på hverdagen og ikke bare haste mot helgen.

8.Hva liker du å gjøre på fritiden? Hvilken fritid?:) Barn, mann, venner og vin. Uten rekkefølge. Også drømmer jeg alltid om å sove mer. Og har store planer om å finne tilbake til løpeformen. Det må bare bli lysere tider først. Og bedre tid.

9.Hva skal du finne på i årets sommerferie? Flytte!! Endelig. Fytti som vi gleder oss!

10.Hvis du må velge: te eller kaffe? K.A.F.F.E.

Astrid sa...

Litt sein, men liker slike lister

1. Har mange favoritter, kommer ikke på den ene nå, men diverse av Alice Munro er på topp ti.
2. Bor på Østlandet
3. Mann og tre barn
4. Mange filmer, likte både Moonlight og Manchester by the Sea hvis du vil se nye filmer.
5. Gå sakte. Har det siste året hatt en privat "gå sakte"-aksjon. Det er få ting i livet som er SÅ viktig at du må stress-løpe for å rekke noe.
6. Sosiologi, sosialpsykologi, historie og diverse samfunnsvitenskapelige emner og PPU fra Blindern. Jobber som lærer på vgs.
7. Liker også godt 10 ting å gjøre denne uken. Liker også diverse boktips.
8.Liker å gå på café, lese, være med de nærmeste i flokken min.
9. Ingen store planer ennå. Har heldigvis mange, late dager foran meg. Et av godene i mitt yrke, lang avspasering og ferie kombinert.
10 KAFFE