lørdag 18. mars 2017

10 ting som er fint i dag

Årets første skikkelige terrassedag

# En god natts søvn i knirkende rent kreppsengetøy
# Seks glade svarttroster som hadde frokostmøte i hagen da jeg stod opp
# Te fra Kenya og de første sidene i Paul Austers nye roman før frokost
# Tynne rugknekkebrød med brie og plommesyltetøy
# Strikkepod'en til Marthe og Marthe
# Å tilbringe nesten hele dagen på terrassen, sammen med te, hageblader, strikketøy og lydbok
# At krokus, perleblomst og påskeliljer er på vei opp ute
# Sengetøy til tørk på klessnora ute
# Påskeliljer og gule forsythia i hele stua. Nå gleder jeg meg skikkelig til påske!
# Baking av pizzasnurrer til barnas nistepakker til uka

Nå venter lørdagspizza med gjengen min, og etter at barna er i seng har mannen og jeg planer om å se film sammen. Og heldigvis er det en hel helgedag igjen i morgen, for jammen er det deilig med fri! Riktignok skal det visst regne, men det passer meg ganske bra, siden jeg har planer om både å ha hjemme-spa, se en film og drikke kaffe og lese mer Paul Auster. Ha en fortsatt fin helg alle sammen!

Sesongdebut også for utendørs klestørking. Her: nyvasket sengetøy

2 kommentarer:

Anonym sa...

Friskt bilde. Luksus med utetørkey sengetøy 🌱☺Vh Astrid

Anaruh sa...

Takk Astrid. Utetørket tøy blir så friskt og solduftende og akkurat passe stivt. Jeg foretreker stivt fremfor mykt sengetøy - jeg er en raring