torsdag 16. mars 2017

10 tips til hvordan senke skuldrene - readers' edition

Hvis det begynner å bli litt for lenge siden ferien, siden helg, siden sist du kjente deg avslappet og lykkelig, da kan du prøve noen av Listebloggens lesertips til hvordan senke skuldrene:

¤ Komme seg ut i naturen. I skogen, ved vannet, på en topp eller et sted med en vakker utsikt
¤ Løpe, gå en tur, gå på ski, trene, utfordre kroppen fysisk
¤ Rydde. Når man rydder fysisk, rydder man også mentalt samtidig
¤ Oppsøke religiøse eller monumentale bygg, og steder som gir en indre ro. Biblioteket, for eksempel
¤ Gjøre yoga og puste godt med magen. Slikejenter anbefaler Calm-appen
¤ Kose med en katt. Og jeg vil tro at hund, kanin, hest, sau eller andre pelsete dyr gir samme effekt
¤ Danse og synge helt for seg selv. Det er noe med sitatet Dans som om ingen ser deg ...
¤ Krølle seg sammen i en god stol eller sofa, med en kopp te eller et glass vin og lese en god bok
¤ Ta et karbad. Selv kan jeg også anbefale en varm dusj i dempet belysning, hvis en ikke har badekar
¤ Høre på musikk man liker. Gjerne med hodetelefoner, for å stenge resten av verden ute

Tusen takk for så mange fine innspill! Essensen i det hele er egentlig oppsummert av Astrid: gå sakte, ha en privat liten gå-sakteaksjon. Det er få ting i livet som er så viktig at du må stresse for å rekke det. Som regel legger ingen merke til den ekstra innsatsen du gjør uansett, så strekk tidsfristen litt, dropp perfeksjonseringsdetaljene og ta den tiden du trenger. Så gjelder det bare å huske dette når jeg trenger det som mest ...
Ved vannet i skogen. En maidag i 2011

Ingen kommentarer: