fredag 7. april 2017

10 gode ting i dag


I dette innlegget vil jeg skrive 10 gode ting i dag:

1. tid til å spise en rolig frokost. Te, mango og ristet brød med Jarlsberg og hjemmedyrket mikrogrønt
2. gulstirpet genser, og hyggelige kommentarer om at det var fint jeg hadde pyntet meg til påske
3. korallfarget leppestift, rett rygg og en følelse av å være glad og fin
4. meldingen om at fjerde sesong av Skam kommer nå rett over helgen
5. gode påskeferieklemmer av kolleger på jobb


6. fylte gule tulipaner i vasen på spisebordet
7. biblioteksrunde og den årlige nå-er-det-påskeferie-isen
8. glade barn og pannekakemiddag
9. sommertemperatur, strikking, lydbok og påskete på terrassen
10. nye lydbøker inn i iTunes (Einsteingåten til Jakob, Poirot til meg)


Denne fredagen startet så fint. Jobbdagen var så rask og morsom, og vel hjemme var det endelig helg og ferie. Så oppdager man at noen nok en gang har bestemt seg for å kjøre rett inn i folkemengder for å .... for å ... for å hva da? Jeg vet bare ikke. Jeg klarer ikke å forstå det. Eller jo. På en måte. For denne gangen tenkte jeg noe annet enn da det skjedde i London. Eller Nice. Eller et av de andre stedene jeg nå har glemt allerede. Denne gangen tenkte jeg at Jammen er jeg glad for at jeg er hjemme. At jeg har et trygt hjem, og at jeg ikke har lyst til å dra noe sted nå. Og selv om det kan være bra i seg selv (bra for miljøet, godt at jeg trives med det jeg har osv), så er det trist, fordi det viser at jeg lar meg skremme. I alle fall en liten anelse.

 Nå skal jeg koke meg en kanne te, og krølle meg sammen i sofaen med strikketøy og Poirot. Det er den eneste kriminaliteten jeg kan akseptere akkurat nå. I morgen skal jeg våkne opp med nytt mot og vilje til å stå i mot terror og google litt rundt etter nye europeiske byer å dra på husmorferie til (selv om jeg plutselig ble litt usikker på om det er tilfeldig at StockholmLondon og Nice er de tre byene jeg og min venninne har vært på jentetur til de siste tre årene ... Bør innbyggerne i f. eks Palma eller København være bekymret?)


Ingen kommentarer: