lørdag 1. april 2017

10 månedsmål for april

Hvitveis er noe av det alle beste med april, synes jeg

Tenk at det er april allerede! Jeg kan nesten ikke huske noe som helst fra mars, annet enn at jeg strikket et sjal, og at det var sommer og vinter om hverandre noen dager. Den siste uka har jeg vært skikkelig forkjøla, og jeg vet at jeg har ligget på sofaen og sett på Netflix, men kom igjen - det må jo ha foregått andre ting i livet mitt også, eller?
Bloggen sier noe om en fotballcup, om vårrengjøring, om vårantrekk og noen bøker. Det kan nok stemme. Men jeg sitter igjen med en følelse av å ikke ha vært tilstede i alt dette, så hovdemålet for april får være å bli mer bevisst på det jeg holder på med der og da, og leve litt i nuet, som det heter. Heldigvis bringer april med seg en påskeferie, og det er en god anledning til å øve seg litt på tilstedeværelse. I tillegg tenker jeg at disse 10 målene for april vil dra i riktig retning, og jeg skal bruke de som påminnelser om å nyte øyeblikkene der og da:

# koke egg med farge i vannet
# lese ut 4 3 2 1 av Paul Auster
# finne fram (og vaske!) utemøblene
# sette opp hengekøyestativet
# spise sitronsjokolade
# begynne seilseongen
# gå en tur langs en liten elv i nærheten av der vi bor
# kjøpe tusenfryd
# bake sitronformkake
# plukke hvitveis. Masse, masse hvitveis!

April 2016. En gjentakelse er absolutt nødvendig

2 kommentarer:

neverendingcircles sa...

Synes både blåveis og hvitveis er så hyggelige vårtegn! Vi pleide alltid å gå og lete etter disse i skogen om våren. Nå bor jeg i byen og må en tur ut i marka for å finne dem :)

Anaruh sa...

For meg som er fra Vestlandet er blåveis skikkelig eksotisk, men jeg ender alltid opp med å foretrekke hvitveisen, for den holder seg litt bedre i buketter. Og så er sesongen litt lenger, tror jeg