tirsdag 18. april 2017

10 post-påskejusteringer

Etter ti lange, late dager med mye godt å spise og drikke, samt en aldri så liten forskyvning av døgnet, er det deilig å være tilbake i hverdagsmodus igjen. Likevel kommer ikke ting helt av seg selv, og noen små justeringer er nødvendig for å få tilbake pepp og arbeidslyst. Jeg kommer derfor til å fokuserer på å spise sunt og grønt, og komme meg mer ut i frisk luft de neste dagene og ukene, og tenker at disse 10 små knepene vil hjelpe ganske mye på energinivået mitt:

- te uten sukker. Helgmorgenene innebærer ofte svart te med sukker. Annen te drikkes alltid bar
- godteri må vente til helgen
- en kveldstur eller yogaøkt hver dag bør jeg få til
- jeg skal ta med nistepakke og frukt/grønt på jobb hver dag
- middagene skal alltid ha følge av grønnsaker
- jeg skal ha lagt meg i sengen senest klokka 23 hver kveld
- en uke eller tre uten kaffe kan jeg klare. Greit å slippe å "måtte" ha den daglige koppen
- mer hverdagsaktivitet: sykling, trampolinehopp, ta trappene på jobb, dra på små utflukter osv
- ut i dagslys. Lettere og lettere for hver dag som går nå - hurra!
- jeg må huske å drikke mer vann. Akkurat det er heldigvis mye lettere når jeg er på jobb

Og når en tenker på at det ikke er så lenge til helg igjen, bør jo denne uken gå ganske greit, ikke sant?

Påsketeen fra Perch's er så søt at den teller nesten som godteri. Men bare nesten

Ingen kommentarer: