torsdag 13. april 2017

10 skjærtorsdagssysler

Min utsikt akkurat nå - hvitveis, strikketøy og påskegodt. Og utenfor bildet: en tekopp, så klart

Vær hilset fra dypt inne i påskeferien!
I går var vi på vår årlige tur til Strømstad. Det var så nydelig påskevær, vi spiste is, grillet parisertoast i parken, kjøpte innhold til påskeeggene, og jeg fikk handlet inn litt mer te (surprise, surprise). I dag har vi en regnværsdag hjemme, og det er herlig å bare loffe rundt og veksle mellom stillesitting og litt lett husarbeid. På denne skjærtorsdagen har jeg gjort blant annet disse 10 tingene:

- klippet hår. Begge husets herrer har herved vårsveisen på plass
- skiftet sengetøy. Og med god hjelp fra nesten-tiåringen, må jeg nevne
- vasket klær. Masse, masse klær. Og håndklær. Og sengetøy.
- oppdatert meg på Skam og Teenage Boss
- bakt suksessterte. Og spist den. Alle fire var enige om at denne må bakes flere ganger
- strikket noen runder på min Jackie O-Tee. Har begynt å øke til ermer
- fylt påskeeggene med nevnte svenskegodis
- drukket påskete og hørt videre på The murder of Roger Acroyd
- vannet potteplanter
- svart nei til å delta på en ungdomsskolereunion. Kunne ikke komme på en eneste grunn til å dra

Når kvelden kommer fortsetter vi med en annen påsketradisjon, nemlig skjærtorsdagsnachos. Barna er strengt tatt store nok til å være med på laget, men siden ingen av de liker salsa og sterke krydder, tar vi det som en voksendate. I morgen er det meldt sol igjen, så da satser jeg på en fin tur til Høvik kirke for å overvære pasjonsgudstjenesten, kjøpe med meg en god kopp kaffe på veien og kanskje finner jeg litt påfyll av hvitveis på vei hjem.

Ingen kommentarer: