tirsdag 11. april 2017

10 ting å gjøre i uke 15 - påskeferieutgaven

Mye zoom, ikkeno filter

Påskeferie til tross - i dag har jeg vært oppe siden før klokka seks. Jeg våknet av en piping, som viste seg å være fra motoren; min kjære hadde våkent og sett at det var vindstille, og en mulighet til å komme seg til hjemmehavn før vinden økte på. Så da heiste vi anker og dro avgårde, og belønningen for en tidlig morgen var en diger fullmåne på vei ned og en varm sol på vei opp.

Nå har vi vært hjemme en times tid, de tre andre har gått og lagt seg igjen, mens jeg har sjøbein (føler at jeg fremdeles gynger fra side til side som i båten) og har satt meg sammen med en gjeng bustete og honningduftende tulipaner for å blogge litt. For selv om det er tirsdag allerede, må man jo ha en to do-liste for uken! Planene for resten av påsken er foreløpig ganske løse, men her er i alle fall 10 ting jeg har lyst til å gjøre de neste syv dagene:

* ta en ansiktsbehandling (damp, skrubb og maske) - check
* stelle neglene. Vårseiling går hardt utover hendene, dessverre - check
* spise påskeegg - check
* ta en tur til Hovedøya - check
* lese ut (høre ferdig) The murder of Roger Acroyd av Agatha Christie. Årets påskekrim - check
* skifte på sengene, og henge sengetøyet ut til tørk - check
* bake (minst) en kake - check
* se Poirot. Har lånt masse dvder på biblioteket, og gir meg selv en high five for det - check
* plukke hvitveis - check
* gå i kirken på langfredag - check

Det blir kanskje litt lite blogging de neste dagene, for jeg kommer nok heller til å prioritere å spise godteri og lese/strikke/se Poirot, men siden det har meldt litt regn fremover, kanskje jeg blir sittende såpass mye inne at blogglysten kommer snikende likevel? Uansett: i dag er det nydelig vær, så nå skal jeg smøre meg med solkrem, trekke en kanne påskete og sette meg på terrassen - god påskeferie!

3 kommentarer:

kaostroll sa...

Hørtes ut som om det blir en bra uke. God påske!

Eirin sa...

Høres ut som en fin påske. Her i nord er det skikkelig påskestemning med snø og strålende sol. Jeg har planer om masterskriving, skitur, appelsinspising, en liten hyttetur med studievenner, Poirot, testing av nye oppskrifter (Trinesmat sin vegetarlasagne med feta og spinat-nam!) og kanskje litt lange sovemorgener innimellom. Det er første gang på 8 år at jeg ikke drar sørover i påsken, men så langt har det vært fint med by- og arbeidspåske :) Håper du koser deg masse i påsken!

Anaruh sa...

God påske til dere også kaostroll og Eirin! Jeg har deilige feriedager, er bare innom en kjapp tur for å hilse på :) Nytt innlegg kommer straks