mandag 24. april 2017

10 ting å gjøre i uke 17

Hei siste uken i april! Vår og blomstring i botanisk hage i går, full vinter ute i dag. Etter å ha sjekket yr.no i går kveld, kom ikke dagens snøfall som noe sjokk, men mengden var litt overraskende. Jeg ga fra meg bilen til min mann, som følte for å ta en tur til marinaen for å sjekket at båten hadde det ok under vekten av 10 cm våt snø. Jeg fant derfor fram vinterjakke og støvletter, og gikk til bussen. Men så stoppet det opp. Ingen buss kom, det stod biler i kø helt inn i gata vår en stund, og etter å ha ventet lenge og sjekket nettavisene, konkluderte jeg med at dette ikke helt gikk min vei. Jeg labbet derfor hjem igjen, og siden jeg ikke hadde med jobb-PCen hjem i helgen, har dette blitt en uplanlagt fridag for min del. Men jeg klager ikke: bok, en diger kanne te og et Yankee candle som dufter av fluffy towels gjør denne dagen både avslappende og fin. Så får vi se hvor fornøyd jeg er i morgen, når jeg må ta igjen dagens tapte arbeidsinnsats, høhø.

Men uansett, jeg er sikker på at dette kommer til å bli en fin uke, for jeg har mange fine planer. Aller mest gleder jeg meg til punkt 5, og håper det går i orden. Hvis ikke er punkt 6 - og det som følger av det - en veldig fin trøst: en langhelg i båten med seiling, bading, tedrikking, lesing og strikking. Akkurat den badingen virker litt far fetched akkurat nå, men ute er det allerede fem grader og regn, og snøen er på vei bort. Småfuglene ser ut til å være ganske glad for akkurat det. Men igjen skriver jeg meg bort - her er ukens liste over ting å gjøre:
  1. Følge barn på fotballtrening - trening avlyst pga snø
  2. Arrangere sesongavslutningsfest for hoppgruppa - check
  3. Dra på et styremøte. Kanskje. Kræsjer med punktet over - nix. gikk for punkt to i stedet
  4. Se på en fotballkamp - check
  5. Hvis hun kan: treffe en venninne og spise sushi - check. Hun kunne! Og det var så himla fint!
  6. Pakke til en langhelg i seilbåten - check
  7. Vaske sykkelen - fail. Altfor kaldt
  8. Bake en kake - fail. Rakk ikke
  9. Jobbe litt i hagen - fail. Altfor kaldt
  10. Lage granola - fail. Hadde ikke ork likevel. Ble bok og tekopp i stedet
Hvis tiden strekker til, skal jeg stille meg under en sky av rosa kirsebærblomster og bare glise til jeg får vondt i kjakene. Så skal jeg gå hjem og lage tynne pannekaker med Nutella og banan. Og for spesielt interesserte: sånn her så uke 17 ut i fjor. Bortsett fra at jeg har null planer om å bli syk denne uken, ser jeg at det meste går igjen. For selv om det ikke nådde opp på lista, har jeg tenkt å stikke innom biblioteket, lage lunsjsalater og legge inn lydbøker i år også. Hurra for rutiner og hverdagsliv!

På denne tid i 2015. Lurer på hva hvitveis og blomstrende trær synes om dagens snøfall?

Ingen kommentarer: