torsdag 6. april 2017

10 ting jeg driver med nå - en statusliste over hverdagene

Ny hobby - mikrogrønt

Jeg er litt sånn blank for hva jeg skal skrive lister om for tiden, så jeg tenkte egentlig å oppsummere litt status på det jeg holder på med på fritiden:

leser: 4 3 2 1 av Paul Auster

hører på lydbok: Det synger i gresset av Doris Lessing

strikker: Jackie O-Tee fra Pickles i fargen platinagrå

drikker: masse forskjellige grønne teer og Påskete fra Solberg og Hansen

har i vasene: gule tulipaner, forsythiakvister, hvitveis, syrinkvister og blomstrende morellkvister

dyrker: erteskudd, spiret fra Eldorado gule erter. Kjempegodt i salat

kjøper: stort sett mat og drikke (litt for mye usunt, dessverre), blomster og garn. Og gaver

kler meg i: striper! Og hjemmestrikk så sant det ikke er for varmt

drømmer om: påskeferie. Late dager i seilbåten. Morgenbad med påfølgende rykende varm tekopp

pynter meg med: neglelakk og/eller leppestift. Og en vårlig glød i ansiktet etter tid i sola ute

---ooo---

Nå skal jeg straks få eldstemann i seng, etter en lang kveld med mye frustrasjon over mattelekser vi voksne ikke synes var gjort pent nok. Er ikke alltid lett å være nesten 10 år heller, tenker jeg. Som belønning for god innsats (innimellom snørr og tårer) har jeg laget parisertoast til ham til kveldsmat, og nå tror jeg at han lengter til sengs. Det gjør forresten jeg også, så kanskje jeg bare skal ta med en kopp zen-te fra Løv, og lese litt på senga før en tidlig legging?

Ingen kommentarer: