tirsdag 4. april 2017

10 ting jeg har lyst til å gjøre

Hvis gårsdagen var fin, har jeg en tilsvarende drittdag i dag. Så langt har jeg våknet sur og sår i halsen, måttet ta opp igjen gårsdagens strikketøy for tredje gang, knust et glass (var et uhell, altså), spist altfor mye smågodt (ikke et uhell ...), måttet gi opp noe jobbgreier jeg ikke forstår, og jeg vet at hjemme venter en kjøkkenbenk med et tårn av oppvask. 

For å lulle meg inn i forglemmelsen, hører jeg på Pearl Jam, drikker vann for å veie opp for effektene av sukkersjokket, og drømmer om minst 10 andre ting jeg heller har lyst til å gjøre akkurat nå:

# lage "Sjukt gode kjøttboller" a la min beste venninne 
# reise til Paris, gå i parker, drikke kaffe på fortausrestauranter og kysse kjæresten min
# få lagt opp og begynt på strikketøyet uten at det blir feil
# spise indisk til middag (heldigvis er akkurat det planlagt)
# ta en ettermiddagslur
# hente en Doris Lessingbok på biblioteket
# få manikyr
# bade i fjorden
# lese videre i 4 3 2 1. Den er så himla bra!
# si f*ck it og bare gå hjem fra hele denne dumme jobboppgaven i dag

Jeg trøster meg med at arbeidsdagen snart er ferdig, at vi skal ha kylling tikka marsala til middag, og at når denne dagen er over, er det onsdag, og praktisk talt helg og påskeferie. 

2 kommentarer:

Elida Stangeland sa...

Håper du får ein fin ettermiddag og kveld! :-)

Anaruh sa...

Takk Elida, dagen tok seg heldigvis opp. Det hjalp med litt frisk luft, og skravling med venninne. Håper du har fine dager også