lørdag 1. april 2017

10 ting som er friskt


Eller fresh. Eller crisp. Eller nesten litt som syrlige drops i hverdagen om du vil.

Jeg kom akkurat inn fra en liten tur bortom naboen med en gjenglemt overnattingsbag, og ute var det ni deilige grader, (relativt) nymåne og i hagebuskene rund om stilte hundrevis av fugler med en aftenkonsert. Jeg kjente at jeg følte meg så i live, så boblende glad! Og da må jeg selvfølgelig bare lage en liste over 10 ting som er så friske og nye og rene, og som alltid gir meg en fresh følelse:

  1. Nyvasket sengetøy, som har tørket ute i sol og vind
  2. Ansiktshuden etter en runde med Treatment Enzym peel
  3. Tulipaner før de springer ut
  4. Grønne druer som har ligget en liten stund i isvann
  5. Nymånen
  6. Korres body milk med bergamot og pære
  7. Nyvasket hår
  8. Årets første bukett med hvitveis
  9. Virgin ingefær-mojito
  10. Luften inne når stuedøra har stått åpen i timevis, sånn som i dag
Når man ikke drikker alkohol, er "mojitos" ganske sunt, faktisk (lime, mynte og grønn Farris)

Ellers kan jeg vel også rapportere om at forkjølelsen ser ut til å ha trukket seg tilbake for denne gang. Jeg er deilig sliten etter en lang dag i aktivitet (baking av frokostrundstykker, ukeshandling, blokking av mitt nystrikkede sjal - som med sin eplegrønne farge burde vært på lista over, overbringelse av en kondolansebukett, hagearbeid, en tur i båten for å fikse noe på seilene, en hvitveisplukketur, burgerverksted, vasking av hagemøbler, klesvask og sikkert enda litt til som jeg har glemt), så nå skal jeg koke tevann, og slenge meg på sofaen sammen med Paul Auster. Ha en fortsatt fin lørdagskveld! 

1. april: årets første hvitveisbukett - hurra!

2 kommentarer:

ingridtunheim.no sa...

Mojitos, det må prøves ser jeg. Takk for tips.

Anaruh sa...

Ja, det synes jeg du skulle gjøre :)
Det funker også veldig godt å bytte ut Farrisen med eplemost fra Tou, noe du sikkert får tak i du som bor på Vestlandet. Mamma og pappa har alltid med seg noen sekspakninger når det kommer på besøk <3