fredag 28. april 2017

10 ting som gjør meg glad

Hei, hurra det er fredag! Akkurat det gikk opp for meg da jeg stod ved kjøkkenbenken og ristet brød til frokosten, og jeg ble så glad at jeg nesten hylte litt. Burde dog ha tenkt på det før, for jeg var pt innesperret på kjøkkenet pga et berg bager og esker som min kjære holdt på å pakke ut i bilen, siden vi skal bort i helgen. Uansett - her telles selv den minste glede, og i dag har jeg mange fine ting som gjør meg glad:

- å våkne opp til duften av en vase magnolia på nettbordet
- tanken på gårsdagens fantastisk hyggelige treff med bestevenninne. energipåfyll de luxe!
- kjøpelatte på vei inn på jobb
- rolig jobbdag uten møter
- alle de hyggelige kommentarene jeg har fått de siste dagene - tuuuuusen takk!
- medbrakt lunsjsalat: ruccola, mango, kikerter, soltørket tomat (glemte koriander, buhu) og peanøtter
- helgeplanene våre: en langhelg i seilbåten
- fredagssnacks mens jeg jobber: iskaffe og yoghurtnøtter
- planer om å stikke innom en butikk på vei hjem fra jobb, og kjøpe godt brød og ost
- dagens antrekk:

Maritime striper, rødt, hvitt og blått. Og kaffe, hvitveis og kanskje en softis hvis været tillater det

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det høres ut som du har mye fint å se fram til!
Denne uka synes jeg har vært litt lang. Glad for at det er fredag i dag, men ble ikke så glad da jeg våknet og så at det snødde. Nå har snøen forsvunnet, og nedbøren har gått over til regn, dvs. naturlig vanning av hagen.;-)
Ble litt inspirert av listen din, så nå har jeg laget min egen liste over ting som er fint akkurat nå:
-jeg har kjøpt nye blomster til å plante ute. Rosa pelargoniaer.
-planer om å lage hamburgere (hjemmelaget altså. ikke noe ferdigkjøpt tull ;-) med maiskolber og råstekte poteter ved siden av.
- langhelg
- værmeldingen for helga og neste uke. Endelig!!
- i dag har jeg på en ny topp - med fint markblomst-mønster. (og ulljakke utenpå, for ikke å fryse)
- ny te: Appelsin-te fra Søstrene Grene. Trist at Twinings appelsin/mango-te er borte. Jeg har i hvert fall ikke funnet den i noen butikker her i nærheten. Appelsinteen fra Garant, som jeg har kjøpt i Sverige, er tom, så jeg ble glad da jeg fant en slags erstatning.
- Lite planer for helgen, noe som betyr at det blir tid til hagearbeid og veranda-kos.
God helg!
E

Hilde sa...

Mine ti:

At samboeren kommer hjem fra tur i kveld.

Å se ham overraska i morgen når jeg tar ham med til utdrikningslaget hans.

Tur på et av byfjellene i solskinn i løpet av langhelgen.

Rydde bort vinterklær, tenke ut om jeg kanskje trenger noe nytt til våren.

Jobbing ved den nye arbeidsplassen min hjemme.

Ganske spennende faglig samarbeid på gang.

Telefonavtale med søsteren min.

Rista surdeigsbrød med eggerøre og søte tomater til helgefrokost.

Lese i Alice in Wonderland, Korrekturlæseren og Arv og miljø.

En lyserosa og en lysegul orkidé i vindusposten.

God helg :)

Anaruh sa...

Ååå, så fine lister, dere to! jeg rålengter etter å jobbe og plante i hagen, men med stadige snøfall er jeg glad for t jeg har ventet. Jeg gleder meg også til at det endelig skal bli litt varmere, særlig pga hagen, og fordi jeg har så lyst på softis - haha!

Surdeigsbrød er akkurat det jeg er ute etter, Hilde, håper det er å få tak i såpass sent på dagen. Eggerøre høres deilig ut, håper mannen kjøper inn nok egg til å lage det også i helgen (han tar ut litt avspasering og handler inn til seiltur)

Ønsker begge to en riktig fin fredag og en goood langhelg!

teabooks sa...

Mye fint på lista di idag og det er godt å høre at humøret er bedre. Selv går jeg rundt og er ganske sur for tiden, haha huff, meeen det går nok over. Hjelper heldigvis at sola skinner og at det er fint (og stabilt) vær i Trondheim idag :) Jeg håper dere får en fin langhelg i seilbåten, misunner dere!

Pluto sa...

Takk for maten, min kjære! Det var virkelig såå godt å se deg igjen, du så strålende ut og strålte energi over til meg. Kanskje et listetips er obskure samtaleemner man kan ha over en sushimiddag? Ha, ha!

God helg!

Eirin sa...

Ting som gjør/har gjort meg glad:

- Gode tilbakemeldinger på master. I morgen er det to uker til levering og jeg ser lyset i enden av tunnelen. Dette blir bra!
- Å få dra på jobbintervju.
- Ta pause fra masterarbeid og dra på volleyballkamp.
- Spise taco med en god venninne.
- Kino i kveld med samboeren (Vi så "Your name").
- Tur til Finland med forskningsgruppen jeg skriver masteroppgave for. Jeg er klar for skitur, isfiske og isbading. Og skriving i nye omgivelser.

Håper du får en fin langhelg!