onsdag 26. april 2017

20 ting å gjøre for å få tilbake vårfølesen

Mai 2015

Først og fremst: tusen takk for hyggelige ord på det noget surmagede innlegget før i dag. Det var på ingen måte ment som kritikk av dere som leser, det var vel mer det at jeg var litt uinspirert på alle bloggfronter, både min egen og andres. Men heldigvis hadde jeg litt rett også, for da jeg sa at i dag kanskje var en slags ny start, så traff jeg godt. Snøen er borte fra hagen, jeg spiste lunsjen min på terrassen, hvitveisen har overlevd mikrovinteren, og nå ser alt så mye lysere (og grønnere!) ut. I tillegg hadde vi en veldig hyggelig hoppsamling med pølser, boller, saft og kake, og masse hyggelige foreldre og glade barn. Sånt gir energi! 

Jeg er derfor klar til å fortsette med våren, jeg fortsetter å jobbe med post-påskejusteringene mine (dette prosjektet går ganske bra, og det alene føles så himla godt!), og jeg har minst 20 fine vårting i vente de neste dagene og ukene: 
  1. lakke neglene med Essie lilacism - check
  2. fylle den store tekoppen med tusenfryd - check
  3. kjøpe stemorsblomster til terrassekassen - check
  4. bade i sjøen - check
  5. lese i hengekøya - check
  6. se Casting JonBenét på Netflix. Legges ut på fredag - check
  7. bake steinalderbrød. Spises med rørte jordbær fra fryseren - nam! - check
  8. ha peoner i vasen - check
  9. spise vannmelon - check
  10. lage blomkålsuppe - check
  11. gi blod - check
  12. så solsikker - check
  13. se Rope av Alfred Hitchcock (Hitchcock i april har blitt en tradisjon for meg) - check
  14. gå tur til et fint utsiktspunkt - check
  15. besøke blomstrende kirsebærtrær - check
  16. drikke grønn te med rabarbra fra Perch's - check
  17. høre på Madrugadas siste album, som minner meg veldig om våren 2008 - check
  18. ha panna cotta til dessert. Gjerne med pasjonsfruktsaus på - check
  19. spise softis med sjokoladepulverstrø på - check
  20. gå gjennom familiens 17. mai-antrekk, og evt erstatte det som er for smått - check
Alle punktene er hentet fra sommerlista mi, og jeg blir så skikkelig glad av å se på de. Tenk så mye fint man kan gjøre for å kjenne på den gode følelsen av mai og skikkelig vår!

5 kommentarer:

ingridtunheim.no sa...

Hei. Jeg leste i innlegget ditt under her at du sliter med motivasjonen og det gjør jeg litt også. Jeg har hatt blogg i 7 år og veldig få av dem jeg startet sammen med blogger fortsatt. Jeg tror også at blogg er litt ut. Instagram og Snap har nok tatt over litt. Jeg er 55 år og veldig få kvinner på min alder har noen gang lest og følgt med på blogger, så jeg sliter med å få opp lesertallet også. Det synes jeg også er lite motiverende. Jeg skjønner jo, hvor interessant er mitt trivielle liv for andre, liksom. Jeg leser veldig få blogger i forhold til tidligere, så jeg er også medlem av klubben.

Lykke til videre med bloggen. Du er god som klarer å komme opp med alle listene dine.

Frøken Desibel sa...

Hett tips til blodgivning er å ikke løfte tung pc-sekk når du er ferdig med giverarmen. Da blir det blod all over the place i tilfelle du lurte... :D
#learningbydoing

Anaruh sa...

haha Frøken Desibel; been there, done that! Dagen før en eksamen. Back in the days da eksamen var i Nidarøhallen, og man satt seks eller åtte timer og skreiv for hånd. Høyrearmen var ikke mye tess de følgende dagene, og jeg har aldri hatt større blåveis verken før eller etter .

Ingrid: jeg er i alle fall veldig glad for at jeg oppdaget bloggen din! jeg synes hverdagsblogger er de kosligste, og det er stort sett slike jeg følger. Kanskje blogg blir som LPer etterhvert; at de kommer tilbake med vintage og hipster-stempel på?

Anonym sa...

Ha; - takk for påminninga, - pannacotta med pasjonsfruktsaus, det er godt det, trur eg skal kopiere i helga! Verdens beste dessert og spesielt etter ein litt "snau" hovedrett.
Gleder meg. :)

Helsing Sofie

ingridtunheim.no sa...

Helt enig. Hverdagsblogger er det jeg liker best også. De som handler om litt av hvert, har inspirerende bilder og ikke altfor mye uinteressant tekst.