tirsdag 2. mai 2017

10 ting å gjøre i uke 18

Morgente og marianøkleblom

I går var det ny uke og ny måned, men brydde jeg meg om det? Næ-hei! For vi var på miniferie med båten. Vi seilte, jeg badet, vi leste bøker, drakk te, barna fisket og rodde, jeg strikket litt videre på min Jackie O-tee og gikk en kveldstur på øya der vi lå, og på lørdag startet vi softis-sesongen. En veldig fin helg, som markerte overgangen til den grønne årstiden på en ypperlig måte.

I dag er det allerede tirsdag, og med en kort uke foran meg, gjelder det å være litt effektiv. Da vi kom hjem i går kveld fikk jeg skiftet på sengene, ryddet det meste etter ferien, og satt over en klesvask (en annen er satt på timer til å være ferdig når jeg kommer hjem fra jobb i dag) mens mannen la barna og skiftet om til sommerdekk på bilen etterpå. Jeg fikk også skrevet handleliste, og i dag tidlig har jeg vært og gitt blod. Og selv om det klør i hele kroppen etter å bare late seg i hagen i finværet (les: bok i hengekøya), tror jeg at jeg må prioritere litt annerledes. Her er 10 ting jeg skal gjøre denne uken:

# skrive månedsmålsliste for mai. har den nesten klar, tror den kommer i løpet av dagen - check
# beskjære rosene. I alle fall fjerne det som er dødt - check
# luke i bedene. Det må gjøres nuh, ellers blir jobben dobbelt så stor når ugresset får satt seg - check
# vaske sykkel og resten av hagemøblene - check
# dra på utviklingssamtaler for begge barna. En i morgen, en på fredag - check
# vaske klær til den store medalje. Og legge sammen alt mens jeg ser på Netflix - check
# forberede en dugnad på vegne av hoppgruppa - check
# ukeshandle - check
# sjekke status på 17. maiplaggene våre - check
# vaske båten innvendig, og gjøre den klar til en tur på land for stoffing og vedlikehold - utsatt

Hvis tiden (og været) strekker til har vi også planer om å vaske og beise terrassen. Heldigvis har vi helgen til rådighet, selv om vi har to dugnader vi skal være med på også. Om ingenting annet blir det i alle fall mye frisk luft og bevegelse for kroppen! Og på fredag kveld skal jeg treffe en venninne og spise pizza, så det får være ukens lille gulrot. Det, og kanskje stemorsblomstinnkjøp på lørdag? Det er lov til å håpe at det ikke kommer mer frost og snø nå vel?

Sesongstart!

2 kommentarer:

Ann Karin sa...

Takk for nok ei strålende liste�� Her er mine mål for mai:
��Feire 17.mai
��Ta årets første kajakktur❤️
��Plante og så i plantekassene mine
��Vaske vinduer, gardiner og dørk i båten
��Rydde, vaske og støvsuge minst en av bilene
��Dra på en liten utflukt med båten, kanskje til Lovund og se når lundefuglene kommer inn-det ble ikke på "lundkommardagen"
��Starte tursesongen på turboksene idrettslaget har lagt ut
��Være litt ekstra sosial (invitere på kaffe på terrassen, delta på dugnader, familiemiddag/familietur, delta på hjertemarsj m.m)
��Dra på ei turistforeningshytte sammen med familien
��Årets første grillings på terrassen

Anaruh sa...

Ann Karin: ååå, kajakktur - det høres fint ut! Jeg ønsker meg kajakk til 40-årsdagen om noen år. da er barna store nok til å være mer hjemme alene, og jeg får mer tid til å gjøre ting andre steder. turistforeningshytte høres heller ikke feil ut. Alle fridagene i mai til tross: jeg skulle ønske det var enda flere! ha en fin maimåned <3