mandag 22. mai 2017

10 ting å gjøre i uke 21


- klippe gresset - check. Takk til en supergrei snart-tiåring som gjorde jobben for meg
- støvsuge
- vaske badet - check. Utført av min kjære mann
- pakke til en langhelg i båten
- følge barn på vervekveld for skolekorpset - check
- plukke flere syriner - check
- spise is - check
- vaske bunadforkle og skjorter - check
- lese ut Harry Potter og fangen fra Azkaban
- levere avfall på Isi - check

Flere av punktene er ting jeg ikke rakk forrige uke. Og for å være helt ærlig vet jeg ikke om jeg rekker det denne uken heller. I dag er jeg hjemme alene med barna, og skal følge på trening og på denne korpskvelden. Siden jeg fremdeles er forkjøla (og sliten!), tror jeg at kvelden tilbringes med en bøtte is og Netflix, i stedet for å vaske badet eller klippe gresset. Hus- og hagearbeid går sjelden noe sted...

2 kommentarer:

Astrid sa...

Det er noe så herlig hverdagslig og gjenkjennelig med disse ukentlige gjøre-listene dine. Lurer på om jeg skal prøve å adoptere ideen. Liker struktur. Lister er struktur.

Anaruh sa...

Det er veldig fint å ha disse listene. Det er ikke alltid jeg bruker de aktivt, og ofte rekker jeg ikke over alle punktene heller. Men det er svært motiverende å kunne krysse ut punkter, og se at man har vært "flink", selv om man føler at man ikke har gjort en tøddel. Og så er det litt ok å skrive inn hyggelige ting også, for da må man liksom prioritere å spise is, lese bøker, kjøpe blomster og sånt