onsdag 10. mai 2017

10 ting man kan gjøre når det snør i mai

Forsmak på sommeren i helgen. Snø og sludd i dag

¤ nekte å stå opp, dra dyna over hodet og sove litt til
¤ kjøpe en stor bukett peoner og late som om det er vår likevel
¤ fyre i ovnen, trekke te og lese bok
¤ ta på treningstøy og løpe en tur. Løper man fort nok, føles ikke sluddet kaldt likevel
¤ tenke på at det kanskje ikke snør i juni?
¤ finne fram et mykt skjerf eller sjal og holde på varmen
¤ planlegge sommerferien
¤ mimre tilbake til lørdagens sommervær
¤ lukke øynene og snuse inn duften av liljekonvallparfyme
¤ late som ingenting

Snøvær til tross - i dag var det ikke kaos på veiene, så jeg kom meg trygt på jobb. Nå sitter jeg her og teller ned minuttene til lunsj, og når den er ferdig tror jeg at jeg skal telle ned minuttene til jeg kan ta en litt lengre pause med kaffe og bok. Og i kveld skal jeg krølle meg sammen under et pledd og lese på sofaen. Hageliv, hengekøye og grilling på terrassen er oppskrytt uansett, ikke sant?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kunsten er å styrte ut i go'været når det er der. Og så finne på fine ting når sommeren sviker. Og det synes eg du er god på. Ha ein flott dag. - uansett ☺

Eirin sa...

Her i Nord har det fortsatt ikke vært noe sommervarme. Jeg har en forkjærlighet for ull og høst, så for det meste går det greit. Men skal ikke legge skjul på at jeg gleder meg litt til å dra hjem til sørlandet på ferie i sommer. Håper været er perfekt i år (selv om det som regel ikke alltid er så bra i juli). Men varmere enn i nord er det alltid, haha :)

Anaruh sa...

Anonym: takk. Jeg prøver å glede meg over det som er i stedet for å lengte for mye etter noe annet, men når man har gått gjennom en nesten snøløs vinter, og så laver det ned i april og mai, da er det ikke så lett altså!

Eirin: det kjipeste er ikke at det ikke er sommer og varmt, men jeg blir litt stressa over hagen og alt det grønne over alt. Tenk om alt bare visner, sånn at sommeren blir grå og brun og ligner november? Jeg gråter nesten litt ved tanken ...