onsdag 24. mai 2017

10 ting å pakke til en langhelg i båten

Straks hiver jeg på meg maritime striper og gjør meg klar til en seiltur i nydelig sommervær

Tradisjonen tro lager jeg pakkeliste på bloggen. Jeg kunne sikkert igjenbrukt en gammel en, men det er ikke like morsomt, og så kan det jo være noen små variasjoner pga vær og vind. Denne gangen skal jeg huske å pakke

- badetøy. Kanskje det viktigste av alt
- Stetsonhatten, solbriller og sløyfehårstrikk
- den mykeste Zara-skjorten og en bomullshorts jeg kjøpte i London for to år siden
- stråveske, håndkle og sandaler
- bøker: Gjørkeredet, Harry Potter og Danny og den store fasanjakten
- toalettsaker og solkrem. Og den deilige aftersungeleen fra Tromborg
- varm genser, lue, buff, fleecebukse og seiltøy (sistnevnte er i båten allerede)
- medisinmappe, mobil, lader, lommebok og nøkler
- sengetøy og pysj
- masse god mat. Vi jentene skal ut og handle i ettermiddag, mens gutta er på fotballkamp

Nå gleder jeg meg skikkelig til å kjenne vinden i håret, til morgenbad, lyden av plystrekjelen når tevannet er ferdig, kanskje en tur innom Steilene for å sjekke syrinblomstringen, iskjøp i havn et eller annet sted, lesestunder med barna og muligheter for å teste båthengekøya. God langhelg!

8 kommentarer:

Siri sa...

God tur!
Og så misunner jeg deg Stetsonhatten.... Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den? :-)

Anaruh sa...

Hattebutikken Holm ved Rådhuset i Oslo. Fra utsiden ser det ut som en sånn cheezy turistbutikk med lusekofter og troll (noe den forsåvidt også er), men de har et skikkelig bra hetteutvalg. Tror det er en ganske gammel butikk, som har måttet finne noen bi-inntekter ettersom det å gå med hatt ikke er noe ikke folk gjør til daglig lenger

IngSta sa...

Danny og den store fasanjakten.... Hurra for Roald Dahl! Han har gitt meg mange gode lesestunder i min eldre barndom/tidleg ungdom. Eg lurer på om barn i dag syns han er fortsatt lesverdig?

Anaruh sa...

Til det kan jeg svare et rungende JAAAAA, IngSta! Her leser vi alt av Roald Dahl, og barna elsker ham. Matilda (lest så mange ganger at jeg har kommet ut av tellingen), heksene, dustene, Georgs magiske medisin, Charlie og sjokoladefabrikken - you name it. Eneste vi ikke har lest (ennå) er Boy, men vi kommer nok til den også. Og så holder vi på med Danny, da :)

June sa...

Så herlig!

teabooks sa...

Kos dere!

Pluto sa...

Å, hattebutikk! Den visste jeg ikke om, men er villig til å dra dit straks. Vi drar når du er tilbake fra den flotte helgeturen. ;) Jeg er allermest misunnelig på båthengekøya! Høres fabulous ut! God tur!

Livet, døden, kjærligheten og bamsemums sa...

Så fin liste! Vi kjøpte seilbåt i fjor, og jeg trenger klart inspirasjon til båtpakking! Blir nok ingen langtur i helga på oss, det er kaldt og regner. Men til sommeren 😁⛵