fredag 12. mai 2017

10 ting som forgyller min fredag

Endelig fredag! Ikke rart det føles lenge siden forrige helg; i mellomtiden har det jo vært både høst, vinter og vår! utover dagen i går forsvant snøen, og plutselig lå alt klart for en fin vårdag i hagen. Mens mannen jobbet i båten, tok barna og jeg en skikkelig god økt i hagen, og vi fikk startet på nytt staudebed (ny peon, akeleier og en anemone jeg ikke husker navnet på i farten), luket i eksisterende bed og barna fjernet ugress mellom hagehellene med stor iver. I dag er jeg støl i hele kroppen, og det føles deilig! I tillegg er jeg enig med meg selv at følgende 10 ting forgyller denne dagen:

  • Glade barn og myke koser før avreise til skolen
  • Hjemmebakt steinalderbrød med mammas rørte jordbærsyltetøy til frokost
  • Essies Watermelon på neglene. Jeg blir så glad av den fargen!
  • Hvite peoner i vasen. Nå åpner de seg, og de dufter sååå godt!
  • Og apropos duft: dagens parfyme er Lily of the valley fra Santa Maria Novella. Elsker den!
  • Oppsatt hår. Lengden er helt perfekt for det nå, og jeg føler meg så fin
  • Planer om å drikke kaffe med en favorittperson, og hennes lille favorittperson
  • Vårfølelsen er tilbake igjen. Nå tar jeg ikke snøfri hage for gitt på en stund, altså
  • Løfter om en fredagskveld sammen med Paul Auster. Og en tur innom biblioteket på vei hjem
  • Dagens antrekk. Jeg har blitt veldig glad i denne gulstripete genseren

Dagens antrekk ++

2 kommentarer:

ingridtunheim.no sa...

Flott liste, tommelen opp. Jeg er her og leser listene dine, men ikke alltid jeg skriver kommentar. Litt mer jobb liksom når jeg ikke er på blogspot. Ha en fin søndagsettermiddag/kveld.

Anaruh sa...

Takk Ingrid. Jeg skjønner deg godt - det er ikke alltid jeg skriver kommentarer hos deg (eller andre) heller, men jeg leser alltid