mandag 22. mai 2017

10 ting som skjer i dag

Først og fremst: beklager lav bloggefrekvens og elendig innsats på kommentarfronten! Tusen takk for kommentarene dere har lagt igjen den siste uka, jeg har lest alle, men ikke orket/tatt meg tid til å svare. De siste dagene har stort sett gått med til å pusse båt, og det er veldig, veldig mye arbeid! Og tungt! På en skala fra 1-10 er jeg ca 14 sliten, men mye skyldes nok også at jeg er forkjøla. Forhåpentligvis får vi satt båten på vannet igjen i dag, og i det den er fortøyd i hjemmehavna, kommer vi begge til å senke skuldrene litt. Dessuten ser vi frem mot en langhelg (fredag er planleggingsdag) med seiling, morgenbad, aftenste og tid sammen med barna, som forøvrig har vært superflinke til å ordne seg selv hjemme mens vi har vært i marinaen og pusset og stoffet og polert og skiftet girolje og whatnot.

Uansett - takk for tålmodighet og takk for fine kommentarer. Det var det jeg prøvde å si før jeg rotet meg helt bort. Og nå: over til dagens første liste.

Litt senere i dag kommer listen over 10 ting å gjøre denne uken, men først må jeg bare samle tankene litt rundt det som har foregått så langt i dag, og det som skjer akkurat nå.

* våkne opp til vond hals og gode klemmer
* sterk, svart te fra Kenya for å våkne til
* en tur til marinaen for å sjekke vannstand og avtale løfting av båt
* kjøre mannen til jobb
* dra hjem igjen, og innom butikken på vei hjem for å kjøpe litt frukt
* kjøpte også med et KK, og konstaterer at det er like dølt som vanlig
* en ny ladning granola ble akkurat tatt ut av stekeoven
* en ny ladning rabarbrasuppe står til avkjøling
* lese oppdateringer på favorittbloggene mine
* planer om å finne fram rester av gårsdagens PIzzaguttas spesial, og varme disse til lunsj - nam!

Etter lunsj bærer det tilbake til marinaen, og forhåpentligvis er vær, vind, truckførere og vannstand på vår side, slik at båten kommer seg på vannet, og vi kan gå over til å fokusere på ting som må gjøres hjemme og i hagen også (evt på å hvile etter en uke med mye stress, arbeid og fram og tilbake).

Ok, alt har ikke vært stress. I helgen bygde vi lego sammen alle fire, mens vi ventet på at morgentåken skulle forsvinne, og nattens regn tørke opp

4 kommentarer:

Eirin sa...

Høy gjenkjenningsfaktor på å kjøpe med meg et blad og så innse at det er like dølt som alltid ;) Jeg finner jo mye bedre inspirasjon på blogger og lignende på nett. Har du for resten en liste over favorittblogger (jeg spør før jeg i det hele tatt har prøvd å google, så det kan godt være det allerede finnes)? Det hadde vært gøy å kanskje finne noen nye favoritter.

Anaruh sa...

Jeg har ikke laget liste over favorittblogger (tror jeg), og har heller ikke villet gjøre det. Jeg synes det er litt dumt å gjøre det, fordi noen kan føle seg utenfor og sånt. Klarer ikke helt å finne balansen mellom det å dele inspirasjon og det å ekskludere andre.

Eirin sa...

Ah, ser den!

teabooks sa...

Jeg har også vært litt fraværende i det siste. Eksamen tar på og når jeg ikke leser, har jeg hatt lyst til å gjøre andre ting enn å sitte foran pcen. Sånn er livet innimellom. Heldigvis er det ingen som tar skade av å ikke få svar på en kommentar eller to.