tirsdag 16. mai 2017

10 x akkurat nå


* siler regnet ned utenfor stuevinduet
* har jeg en glutenfri eplekake i oven. Bidrag til skolens 17. maikiosk i morgen
* sitter jeg fremdeles i pysjen. Jeg stod opp 10:30 i dag; i løpet av natta har jeg blitt forkjøla
* skriver jeg liste over ting å gjøre før i morgen
* hører jeg på to gutter som spiller Playstation i kjelleren
* vurderer jeg muligheten for å ha skikkelig 17. maifrokost i morgen, eller om vi kjører low key
* har jeg duftende hvite peoner ved min side
* står strykebrett og -jern klare til å ta siste finish over skjorter og forklær i kveld
* har jeg lyst til å sove litt mer
* må jeg straks begynne på middagen

Så langt har dagen vært passe sløv og passe hektisk. Planen var egentlig å stoffe båt, men siden det regner er det uaktuelt. I stedet har jeg pleiet sår hals med sterk, svart te og The Goonies på Netflix, bakt en eplekake og fått inn noen flere aktiviteter i kalenderen (kioskvakt, foreldremøte - vi hadde jo ikke nok å gjøre fra før av, liksom). Heldigvis hadde jeg tenkt å ha dagen fri i dag, sånn at jobben i alle fall ikke må lide. Jeg er klar over at jeg ikke har lagt ut liste over ting å gjøre denne uken, men fordi denne uken nesten ikke har begynt - føles ikke som en hverdagsuke, siden jeg ikke er på jobb - kommer den listen litt senere i uka. I mellomtiden kan dere kose dere med listen over 10 ting å gjøre 16. mai aka 17. maiforberedelseslista som kommer om få strakser.

Ingen kommentarer: