fredag 19. mai 2017

20 forsommeraktiviteter

Helle Helle skriver så utrolig bra! En sterk anbefaling til alle

Nå som alle punktene på denne listen er gjort, og det forhåpentligvis har snødd seg ferdig for denne gang, kjenner jeg at våren har glidd over i forsommeren. I går plukket jeg årets første syriner, 17. mai er over, og ute er alt så grønt som det kan få blitt. Jeg tenker derfor at det nå er "lov" til å gjøre forsommerting, spise og drikke forsommersmaker og nyte alt denne tiden har å by på. De neste ukene har jeg lyst til å gjøre disse 20 punktene fra sommerlista mi:
  1. reise til Bjerkebæk, Sigrid Undsets hjem på Lillehammer - check
  2. lage rabarbrasuppe - check
  3. begynne på sesong 5 av House of cards. Skulle ønske den lå ute nå som det regner sånn - check
  4. drikke Lipton infusion-herbal, enchanting raspberry blueberry-te - check
  5. spise reker og loff
  6. invitere til barnebursdag for snuppa vår, som fyller 8 i juli - check
  7. sitte ute på terrassen til etter midnatt
  8. se en James Bond-film - check
  9. lese Rødby-Puttgarden av Helle Helle. Denne begynte jeg på i går kveld - hurra! - check
  10. sykle en kveldstur
  11. ha syriner i vasene hele syrinsesongen - check
  12. plukke blomster til å ha på kontorpulten min på jobb - check
  13. ta fotbad på terrassen - check
  14. spise salt karamellis fra Häagen Dazs - check
  15. laga rabarbrasyltetøy. Det har vært så godt å ha til gode frokoster nå i vinter - check
  16. lese ut den tredje Harry Potter-boka - check
  17. snekre et lite klatrestativ til en kryprose
  18. plante georginer - check
  19. bake sukkerkringler
  20. plukke inn liljekonvall fra hagen - check
Årets første syrinkvister er på plass i vasen

2 kommentarer:

IngSta sa...

Syriner.... då eg var liten var det eit villniss av syriner ved soveromsvinduet eg og søstera mi delte. Det fulgte med ein sverm av humler (eller var det veps? bier??) og det heile var ganske trøttande. I dag er hagen min av beskjedne dimensjonar og har ikkje rom for syriner, men å for ein deilig duft dei har! Så hadde eg hatt, skulle eg også ha plukka inn ein bukett og snust litt på dei!

Lektor Tørrdal sa...

Kjekk liste. Jeg tror jeg også må teste karamellis.
I forbindelse med Harry Potter må jeg tipse deg om Overdrive som er en app for lydbøker og e-bøker. Stavanger bibliotek har tilgang, men jeg vil tro det funker med sånn landsdekkende bibliotekskort. Alle Harry Potter bøkene er spilt inn med Stephen Fry, og de er helt fantastiske. Jeg vurderer å si opp jobben for å bli lærer på Hogwarts.