torsdag 11. mai 2017

Fotodagbok: 10 bilder fra hjemmekontoret

Nok en dag med snøvær, denne gangen også såpass mye på veiene at det ble hjemmekontor på meg. Egentlig så bryr jeg meg ikke så mye om at det ikke er sol og sommer (ennå), men jeg blir litt urolig på vegne av utsprungne bjørker og syrinknopper, på min nye Sarah Bernhard-peon som brakk et skudd i natt, og på epleblomster, humler og bier, småfugler og rosene mine, som har fått så fine skudd allerede. Men det går seg vel til. jeg får bare trekke mer te, hive på meg et sjal og jobbe så hardt at jeg blir gjennomvarm (stuetemperaturen er 18,5 grader as we speak, men jeg tenker at en av grunnene til væreforvirringen er global oppvarming, så jeg gjør mitt lille bidrag ved å la være å bruke mer energi på oppvarming nå. Ulltøy er en bedre løsning).

Uansett - etter noen timer med morgenjobbing har jeg nå tatt meg en liten pause, og mens tevannet kokte opp, knipset jeg noen bilder av dagens hjemmekontor. Needless to say - det ble meste bilder av blomster og grønne planter ...

Mamma hadde med røde roser, som mest ligner en bukett jordbær

Planter, bøker, strikk og radio. Evige favoritter

Mer bøker. Og en sofa som lokker litt mer enn dagens to do-liste

Blomsterhjørnet. Den ene orkideen har fått noen helt enorme blomster denne gangen

Hjemmekontoret. Og te. Påskete, faktisk

Trøsteinnkjøp i går, etter at litt for mange ting gikk litt skeis

Mer potteplanter. Disse er tilbake på toppen av peisovenen, etter at de måtte flyttes pga fyring i går

Mynte og koriander på kjøkkenet. Og farmors sukkerskål fra Holland

Hugo and the ladies

Og så appelsinplanten da. 10 år i år, og feirer anledningen med å blomstre som aldri før. Duften er helt berusende, og appelsinblomst er en av de beste duftene som finnes!

Så ja - selv om det er snø ute, har jeg i alle fall vår inne. Og selv om jeg helst skulle ha sittet her med rabarbralimonade og terrassedøren åpen mot en utetemperatur som var minst 15 grader høyere enn det den er akkurat nå (3,9 for å være presis), så får jeg bare glede meg over det som er. Peonene i vasen, for eksempel. Teen i kanna. Planene om å lese litt mer Auster mens jeg spiser lunsj. 

4 kommentarer:

IngSta sa...

Den bikkja med tversoversløyfe--- smelt! Elsker sånne artige bilder! Ha ein god arbeidsdag!

Anaruh sa...

Takk det samme IngSta! Bildet er kjøpt i en nettbutikk, etter at jeg så det i en kollasj over julegavetips til kjæledyret (!) sitt. Tror det var i KK jul eller noe sånn. Falt helt for det, og jeg har en egen forkjærlighet for dachs'er, så det måtte jeg bare ha. Navnet er Hugo, og han har både sløyfe og briller 8-)

Eirin sa...

Så mange fine planter! Jeg er litt knust i dag fordi jeg gikk glipp av at Plantasjen hadde kveldsåpent i går med mange gode tilbud.... Jeg hadde så lyst på en ny stor kaktus, men det er ofte så dyrt.

Anaruh sa...

Usj, så kjedelig Eirin. Vi (barna og jeg) hadde en skikkelig god økt i hagen i går, med anlegging av nytt staudebed, luking av eksisterende bed og fjerning av ugress og avblomstrede løkvekster. Nå har jeg lyst til å kjøpe noen margeritter eller så til 17. mai, men vet ikke helt om jeg tør. Kanskje hvis jeg holder de innendørs fram til selve dagen?