onsdag 28. juni 2017

10 hva da?

morgenkaffe i mitt 

Hva stresser deg? Mas; når for mange krever for mye av meg. Og for lite tid til å gjøre ingenting
Hva skal du gjøre i kveld? Spise burgere med kolleger
Hva gjorde du i går kveld? Var på besøk hos venninne. Fikk besøk av mamma og pappa. Vasket klær
Hva er lett? Akkurat nå: ingenting
Hva blir det til middag i dag? en døgnvillburger, tipper jeg
Hva vil du gjøre mer av? vil helst gjøre mindre av det meste, men kanskje lese mer? Le mer? Kose
Hva gråter du av? Utslitthet. Krangling. Rørende scener på film og i serier
Hva er tåpelig? Folk som ikke klarer å ta hensyn til andre. Trangsynthet. Plastemballasje
Hva savner du? Dager helt uten planer,. forventninger eller forpliktelser
Hva er godt? Norske jordbær. Ferie. Myke barnekinn. Kaffe med helmelk i. Mannens armkrok

Denne lista har jeg hatt liggende så lenge at jeg ikke helt husker hvor den kommer fra, men sikkert fra en eller annen blogg back in the good old days. Siden jeg er kjemisk fri for blogginspirasjon for tiden, klemmer jeg til, og spør samtidig hva dere ville svart på siste spørsmål - hva er godt?

9 kommentarer:

Pluto sa...

Å finne blogginnlegg fra deg i feeden
Ostepai
Å duve i hengestol
Kokosboller
Kamferdrops
Å bade i badekar
En mugge kaffe til frokost

Anonym sa...

Å komme hjem etter en sykt irriterende dag på jobb (irriterende kollega), sparke av meg skoene, sitte i hagen og drikke iskald Riesling.

Deretter få lov til å sove middag i timevis (nesten litt for lenge), i fred og ro, mens mannen legger 5-åringen. Hurrrra!

B.

Anonym sa...

Å komme heim fra undersøkelse på sjukehuset og fått vite at alt er i orden !
Ha utsikt til fleire sommerdager med meir enn 20 grader.
Dufta av vivendel i huset.

Det er godt det !

Signe sa...

Å stå opp før resten av familien, ha fri, mange aviser og kaffe.
Plukke blomster.
Kveldsbad.

IngSta sa...

Frokostkaffi, kveldste.
Minst 1 time til dagen med strikketøy.
Reint hus.
Nyvaska sengetøy som har tørka ute.
Og mykje aent... lese fine bloggar!

teabooks sa...

Akkurat nå nyter jeg hvert øyeblikk hvor formen er god og det at masteren har tatt sommerferie, det siste føles veldig, veldig godt! Ellers er hver dag med fint vær alltid positivt, som gjerne nytes med en is eller to og en god bok.

Anonym sa...

Hva er godt?! Akkurat i dag er det veldig, veldig godt at vi har flyttet fra boligene som brant i natt i Tromsø. Det er enda bedre at det har gått bra med dem som bor i vår "gamle" tomannsbolig og alle våre tidligere naboer i "komplekset".
Ut over dette er blant annet dette godt:
- følelsen etter en god treningsøkt
- glade barn og voksne
- strikketøy
- nok søvn
- god kaffe
- hyggelige kollegaer og gode venner
- ferie! Når den kommer...
- fine blomster
- salt lakris
- hvetebakst
- en god bok

Wibecke

Livet, døden, kjærligheten og bamsemums sa...

Godt? Det gode kan vere så mangt, men idag
-fisk til middag, med mangosalsa, passe tung mat
-sol og sol og sol, tid til å sitte i sola og kjenne at kroppen blir varm
-å vite at eldste son kjem heim på perm i morgon
-at yngstejunior har sommarjobb
-at det er igjen 5 arbeidsdagar til ferien
-ete knekkebrøs og drikke te i kveldssola
-smake på spinaten og grønkålen i kjøkkenhagen
-at eg og mannen kan sitte i kvar vår sofa og ha det stille saman og ha det fint!

Frøken Desibel sa...

-Ferie!
-Hodebunnsmassasje hos frisøren min
-Ligge i hengekøya og lese
-Sjokolade
-Å hoppe i sjøen etter en løpetur