mandag 12. juni 2017

10 ting å gjøre i uke 24

To fotballkamper ble avlyst denne uken, og det føles som et kjempeløft med tanke på å få familiekalenderen til å gå opp, og ikke minst åpner det opp for litt egentid og litt ekstra tid til å få unna resten av ukens gjøremål. Enn så lenge ser planene for ukens hverdager sånn her ut:
  1. skifte på sengene - check
  2. dra i familiegruppe - check
  3. delta på sommeravslutning for fjerde trinn - check
  4. bake et eller annet til denne sommeravslutningen - check. Dvs, min kjære bakte boller
  5. lese ut Huckleberry Finn. For en fascinerende og spennende bok!  - check
  6. klippe gresset - check
  7. hente og levere bøker på biblioteket - check
  8. rydde og vaske litt på terrassen etter alt regnet. Pollen og rusk over alt - check
  9. ta fotbad, stelle føttene og lakke negler - check
  10. sykle eller gå minst en kveldstur - check. Vel, det ble en morgentur, men so what
Det kan se ut som om regnværet som har hengt over oss i det siste er over for denne gangen, og det gjør meg skikkelig GLAD! Ikke at jeg har vært værsyk eller noe; det har vært helt ok med lesing på sofaen og å legge seg til lyden av regn på taket. Men jeg kjenner meg litt slapp og sliten for tiden (tror dette er et tegn på at jeg trenger ferie, juni i fjor var likedan), og da synes jeg det hjelper hvis det er solskinn, og man kan samle energi utendørs uten å pakke seg inn i regntøy eller fryse. 

Og fordi jeg jobbet ganske mye forrige uke, og fordi sola skinner, og fordi jeg har tenkt å tørke sengetøy ute i ettermiddag, drar jeg fra jobben sånn ca nå, og jobber hjemmefra når klesvasken er satt over. Og fordi det står på sommerlista mi, og fordi jeg fortjener det: jordbærmilkshake is coming up!

Ingen kommentarer: