mandag 5. juni 2017

10 ting jeg har lyst til å gjøre

Noen ganger får jeg over meg en voldsom lyst til å gjøre noe, lage noe eller dra til fine steder. Men som oftest blir det med tanken, for tid og ork er ikke der akkurat da. Men det er fint å samle disse punktene i lister, sånn at jeg kan kikke litt på de når anledningen byr seg, og kanskje gjøre en ting eller to. Akkurat nå har jeg lyst til å gjøre i alle fall disse 10 tingene:
  1. lage italiensk pizza med rødløk og geitost
  2. dra til bokbyen Tvedestrand
  3. spise gulrotkake
  4. klippe meg (men frisøren min på komme tilbake fra barselpermisjon først)
  5. spille badminton
  6. bake havrekjeks
  7. plukke markblomster i grøftekanten
  8. spise frokosten ute. Så langt har det vært litt for kaldt til det
  9. drikke kaffe. Tror jeg har drukket bare en kopp (kanskje to?) siden påske
  10. invitere til hageselskap
Da jeg begynte på denne listen for noen dager siden, var et av punktene å plante ny kaprifol i hagen. Siden da har jeg rukket å gjøre nettopp det, og kunne heller legge til punktet om hageselskap. Kaprifolen på bildet er dog ikke min, men slynger seg fint og velduftende på en solvegg på Helgøya

Ingen kommentarer: