fredag 9. juni 2017

10 ting jeg vil anbefale

Jeg nesten sikler her jeg sitter. Er sulten, og har veeeeldig lyst på denne pizzaen

- biola med smak av rips og vanilje. Smaker som dessert
- neglelakk fra Salon Essentials i fargen Her story
- markblomster .Jeg plukket en diger bukett på kveldsturen min i går
- a clockwork orange av Anthony Burgess. Rar og markaber, men som alltid leser jeg mest mellom linjene
- en tur innom biblioteket på vei hjem fra jobben
- tynn pizza med rødløk og chevre. Nammis!
- rabarbra- og jordbærsyltetøy med kanel fra Kolonihagen
- den ettermiddag helt uten planer
- å gå en kveldstur, selv om man aller helst bare vil hive seg på sofaen
- duftende blomster i en vase på nattbordet. Først var det magnolia, så syriner, og nå er det kaprifol

Endelig folkens, endelig er det helg!

3 kommentarer:

Jorunn Alice sa...

Hei! Har du tips til bra bøker til eo svimete gravid? Treng noko å lesa på senga slik at eg ikkje surfer vekk viktig avslappningstid på mobilen.

Anaruh sa...

Hei Jorunn Alice, klart jeg har! Hva med bøkene om Mummitrollene, eller Sommerboken av tove Jansson? Selv leser jeg Huckleberry Finn av Mark Twain nå, og synes den er kjempefin! hvis du vil ha noe mer voksent, men ikke fullt så tungt, vil jeg anbefale Gaute Heivoll (har lest Før jeg brenner ned og de fem årstidene). Jeg liker også bøkene til Helle Helle, og i fjor sommer (tror jeg det var) leste jeg Bienes historie av Maja Lunde. Bjørk Vik skriver veldig fine noveller, det samme gjør Alice Munro og Frode Grytten. Synes at noveller kan være ok hvis man er litt sliten eller svimete, for da blir man gjerne ferdig med hele historien i en leseøkt.

Ellers vil jeg tro at disse to listene jeg har laget før er relevante: http://listebloggen.blogspot.com/2015/01/anbefaling-10-bker-som-kan-sparke-igang.html
http://listebloggen.blogspot.com/2016/12/julegaveforslag-10-bker-for-unge-kvinner.html

Nyt lesingen i svangerskapet - husker med stor glede de siste ukene før Signe ble født; juni 2009 med tropevarme og lesing i skyggen nesten døgnet rundt. Dog klarte jeg av en eller annen merkelig grunn å bare velge bøker som på et eller annet vis handlet om dårlige mødre eller mødre med dårlig samvittighet, og det la en liten demper på det hele (derav ingen bokanbefalinger fra egen svangerskapslesning - haha). Men stundene var fine <3

Jorunn Alice sa...

Tusen takk! Eg er veldig glad i Helle Helle, Gaute Heivoll hadde eg heilt glømt. ❤