fredag 25. august 2017

10 gode stunder denne uken

Det er fredag, jeg har blitt forkjøla, har bevilget meg hjemmekontor og har fylt vasene med butikkjøpte blomster for første gang på lenge. Senere i dag får vi besøk av ti tiåringer som skal spise pizza og se Jurassic Park. Og sånn har egentlig denne uken vært: en blanding mellom høyt tempo og stille stunder.

Jeg har vært litt sånn i tenkeboksen om hva jeg har lyst til å blogge om fremover, og føler at lister over ting jeg har gjort ikke helt når opp. Men akkurat nå får det være, for jeg vil gjerne lage en liste over denne ukens beste stunder. Mest fordi jeg grudde meg veldig til denne uka (veldig mye å gjøre og en mann som nesten ikke har vært hjemme), og da tre av fire ble syke underveis tenkte jeg at dette aldri går bra. Men så sitter jeg her da, denne fredags morgenen, og kjenner at kroppen våkner litt til liv i dag igjen, og at det kommer til å gå greit, selv om vi har invitert til barnebursdag og helgen egentlig har litt for mange planer den også.

Kaffe med kaneldryss og sommerneglelakk

Men over til lista. For her er 10 gyldne stunder fra hverdagene denne uka:

¤ kaffe og kontorarbeid i jobbens kaffebar. Kjedelige oppgaver blir litt bedre sånn
¤ en kopp te på trappa mens jeg ventet på at barn skulle komme hjem fra skolen
¤ de første tonene fra en splitter ny saksofon. Og Jakobs iver etter å øve litt hver dag
¤ å sette seg på terrassen med en bøtte brunost-is fra Kulinaris etter mørkets frembrudd
¤ en hel dag hjemme med sykt barn, Harry Potter og Karate-kid og skoleboller fra bakeriet
¤ venninneprat i en hel time mens vi så på at døtrene våre spilte fotballkamp i strålende sol
¤ å dandere til tre blomsterbuketter og spre de rundt i stua. Helgevasken er signert mannen
¤ tidlig i seng med bok og regn som trommet på taket
¤ smaken av rabarbrasuppe i august. Fikk med fra mammas fryser da vi var på besøk
¤ det at jeg har våknet før kokka nesten hver morgen, og har hatt god tid om morgenene

Innimellom foreldremøter, fotballkamper, jobb, handling, lekser og husarbeid har disse stundene vært helt nødvendige. Det har vært ting jeg har hatt lyst til som jeg ikke har rukket, men det får så være. Kanskje er det til det beste at jeg aldri kom meg på forlagenes boksalg, for eksempel? Jeg har jo ikke plass til en eneste bok til akkurat nå ...

6 kommentarer:

Nann Karin sa...

For meg når listenehelt opp,- digger de

Rebekka sa...

For et fint innlegg. Hverdagsgleder på sitt beste :)
Ønsker deg en god helg :)

slikejenter sa...

Ja, jeg liker listene dine jeg også. Det er noe med disse ukene her... Roen fra første jobbuka (eller jobbukene) er borte, og det er full pinne. Og vissheten om at neste uke nesten ikke er til å holde ut. Jeg er ikke flink til å lage lister selv, men det er noe beroligende over dine :)

Cecilie sa...

I en svært hektisk turnus-hverdag med mye nattarbeid og påfølgende slitne dager, så er det utrolig koselig å følge bloggen din. Du minner meg på de koselige tingene man gjør i hverdagen. En god kopp te i sola gjør underverker hvis man bare husker å sette pris på den ☺ Tusen takk for påminnelsen ❤

Therese sa...

Jeg elsker listebloggen din, enten det er "bare" lister eller hverdagsbetraktninger. Har blitt veldig inspirert til å ta meg bedre tid til de der fine tingene, som god te og blomster fra hagen. Takk :-)

Anaruh sa...

Tusen takk for så mange fine kommentarer! De varmer ❤