tirsdag 8. august 2017

10 godsaker jeg har lyst til å lage

Småbrød (chiabatta) med brie og solbærsyltetøy på Skafferiet på Helgøya tidligere i sommer

Mulig jeg bare er litt sulten her jeg sitter, mulig at jeg bare er veldig glad i mat. Her er i alle fall 10 ting jeg har lyst til å bake eller koke sammen sånn med tid og stunder:
  • Blomkålpizza. Nå er det vel blomkålsesong også?
  • Gratinerte kjøttboller
  • Sukkerkringler
  • Karamelliserte popcorn
  • Dulche de leche
  • Kokoskjeks
  • Chiabatta
  • Banoffie pie
  • Iskremsoda
  • Mammas makaroni og skinkegrateng
Om mulig er jeg enda mer sulten nå ...

4 kommentarer:

IngSta sa...

Nå har eg lest dei siste postane dine. Det er ein ting som går igjen - brie med syltetøy! Det ser bare så fantastisk godt og friskt ut at det er notert på handlelista. Av og til kan eg gå litt matlei, og då er det så godt å få litt mattips - tusen takk!

Eirin sa...

Altså, Brie <3 Og jeg er også veldig glad i min mamma sin skinkegrateng. Dessverre blir det liksom ikke like godt når jeg lager den selv. Kanskje jeg må øve litt i høst.

Pluto sa...

Takk, nå er jeg også sulten. Og jeg var i utgangspunktet ganske mett.

Anaruh sa...

Hehe, jeg måtte sjekke IngSta og du ar jo helt rett. Jeg har virkelig hatt dilla på brie med solbærsyltetøy i sommer. Da vi var hos mamma og pappa i helgen serverte de brie med en honning og nøtteblanding de hadde fått i gave av noen venner, og det var nesten enda bedre. Og det beste: de drar snart til deres andre hjem i Spania, så jeg fikk med meg den åpnede krukka :D

Eirin: min blir heller ikke som mammas, men siden mamma er så langt unna (Vestlandet eller Benidorm), så får jeg bare øve meg på å perfeksjonere den

Pluto: sulten er alltid bra :D