tirsdag 22. august 2017

10 sommerting

Pasjonsfruktdrikk fra august i fjor. I år går det i alkoholfrie mojitos

Når hverdagene har begynt igjen, men det fremdeles er sol og varmt når man kommer hjem fra jobb, og man ikke er helt klar for å omfavne høsten helt, da kan man for eksempel gjøre disse 10 fine sommertingene:

# se sommerfilmer om kveldene. Jeg har nettopp bestilt Mamma Mia på biblioteket
# henge ut klesvask til tørk og sengetøy til lufting i ettermiddagssola
# fortsette å bruke sommertøy, sommerparfymer og korallfarget neglelakk
# dra på utflukter i helgene
# spise flest mulig måltider ute, og kanskje aller helst grille
# plukke inn blomster fra grøftekanter og enger
# lese bok på terrassen og i hengekøya
# lage virgin mojitos for å kjøle seg ned med når solveggen blir i varmeste laget
# bade i fjorden. Vannet er varmere nå enn da vi hadde ferie!
# spise is på trammen sent på kvelden

I går kveld gjorde jeg noe veldig fint. Etter en superlang dag med jobb, handling, klesvask, matpakkesmøring, foreldremøte, fotballtrening og saksofonøving (de to siste aktivitetene var hovedsaklig barnas, men jeg assisterer), slukket jeg lysene inne og satte meg på terrassetrappa med en bøtte brunost-is fra Kulinaris. Senke skuldrene, puste med magen, høre på sirissene, spise is og lukke øynene litt. Og plutselig var det som å ha hatt sommerferie hele dagen. I ettermiddag skal jeg koke rabarbrasuppe og muligens ta et kveldsbad. Sommeren er ikke over!

2 kommentarer:

Lynetmor sa...

Hei, det hørtes koselig ut å spise is på trappa om kvelden :-)

Anaruh sa...

JA, det anbefales Lynetmor :)