lørdag 26. august 2017

10 ting denne bloggen har gitt meg

Jeg sitter her og smågrubler litt. For meg er denne tiden på året (skolestarttiden) som et slags nyttår, og da har jeg det med å falle litt i tankemodus. I det siste har jeg tenkt mye på hvordan bloggen har fulgt meg i nesten ti år (litt over ni år her og et halvt år før det på en annen plattform som nå er slettet), og hvordan det har vært med på å forme hvem jeg er. Jeg vet ikke om jeg kommer fram til noe godt svar, men vet i alle fall med sikkerhet at bloggen har gitt masse glede, både mens jeg blogger og når jeg i ettertid går tilbake og ser på gamle innlegg. Den har blant annet gitt meg:

  1. Evnen og muligheten til å ta vare på meg selv i småbarnstiden
  2. En ventilasjonskanal når hverdagene har vært ekstra kjipe (jobb, trass, energiløshet)
  3. Hjelp til å huske hvor bra jeg faktisk har det, og hvor heldig jeg er
  4. Et sted å notere små minner, som ellers kanskje hadde forsvunnet i mengden
  5. Inspirasjon til å sette i gang med en rekke små prosjekter
  6. Oversikt over bøker jeg vil lese, filmer jeg vil se, steder jeg vil besøke
  7. Et dytt i rumpa til å ta flere bilder. Eller, Instagram er vel den virkelige grunnen
  8. Pauser fra jobb hvor jeg har samlet tankene om fine ting
  9. Mye gøy gjennom det å lage kleskollasjer hos polyvore.com
  10. Nye bestevenner!
Hvem er jeg uten Listebloggen? [bilde fra sommeren 2016]

2 kommentarer:

Sylvia sa...

Og hva hadde jeg vært uten listebloggen? Fullstendig miserabel. Ulykkelig.

Glad for de ni årene jeg har kjent deg. Takknemlig. Lykkelig.

Anaruh sa...

Sylvia: ❤