torsdag 10. august 2017

De 10 beste tingene i dag

Hvalstrand. Jeg hoppa ikke, bare sånn det er sagt!
  1. å sove til jeg våknet av meg selv. En av altfor få ganger i sommer
  2. stuegardin som blafret lett i vinden mens jeg blogget forrige innlegg
  3. nybakte rundstykker til brunch, signert mann og barn
  4. to flotte georginer som venter på å flytte inn i krukker på terrassen, når beisen har tørket
  5. friskis fruktblanding. PÅ en dag med 27 grader må man spise is. Sånn er Loven
  6. å begynne på ny bok. Står mellom Usynlig mann av Ellison og To the lighthouse av Woolf
  7. operabilletter som er kjøpt og printet, og henger nå på tavla i gangen
  8. kylling tikka masala med ris og masse, masse koriander til middag
  9. en tur på bruktbutikken, hvor jeg fant fine tefat fra Figgjo og Egersund
  10. og etterpå en tur på stranda. Smart å dra etter middag, for da var alle andre på vei hjem
Nå i kveld har jeg beisa terrassen mens jeg hørte på Harry Potter på lydbok, og etterpå har det blitt noen runder på strikketøyet mitt med VM i friidrett i bakgrunnen. Det er en fin tradisjon på de mørkere augustkveldene, det å ha sommer-OL eller friidretts-VM på i bakgrunnen mens man rusler rundt og gjør litt husarbeid, spiser litt kveldsmat eller sitter og strikker. 

Bruktfunn som skal brukes til å servere tekjeks på, ha under urtepottene på kjøkkenbenken, sette en halv paprika på i kjøleskapet, ha under en tekopp, sette telys på eller hva det nå måtte være

Ingen kommentarer: