torsdag 29. august 2013

10 av gulljentas favoritting

These are a few of my favourite things...

I natt hadde både jeg og datteren mareritt. Hun drømte at en katt hadde tisset og bæsjet i senga hennes. Jeg drømte at jeg spiste en diger pose med Maarud potetgull (med saltsmak, som jeg egentlig ikke er noe glad i en gang!). Heldigvis for oss begge var både kattens etterlatenskaper og potetgullet bare oppspinn. Men jenta ville helst ikke legge seg igjen, for selv om vi var enige om at senga hennes var ren (etter en grundig sjekk, naturligvis), så hadde hun innvendinger: «men mamma, hvordan skal jeg klare å ikke tenke på kattebæsj».

Da kom jeg på en øvelse mamma lærte meg da jeg var liten og hadde mareritt om krig, og som jeg er sikker på at hun har hentet fra Sound of Music: å tenke på ting som er fine i stedet.

Så da satt vi der på senga hennes da, og listet opp ting hun synes er fint. Her er 10 av dem:

# pappaens scones til søndagsfrokostene
# babyer
# å sykle på to hjul. Hun knakk koden for dette på søndag; er svært stolt
# alle ting som er bitte, bitte små
# å kose med øreflipper
# Gangnam Style
# Parmesan-ost
# å sove med tepper i stedet for dyne
# bare føtter
# fine sko

Jeg tror jeg må lage meg min egen liste en dag, i tilfellet potetgullet «comes back to haunt me»

4 kommentarer:

Sulvis sa...

For en fin liste! Men: hahhahahhaa! Really! Potetgull! Du er god, du!

En av de voksne sa...

Så fine ting og god øvelse!! Skjønn jente! :)

Anaruh sa...

Sulvis: det var kanskje ikke akkruat et mareritt mens det stod på, men mæææn hvor glad jeg var da jeg våknet og innså at jeg IKKE hadde trykket i meg en hel pose på egenhånd. Puh!

En av de voksne: øvelsen fungerer gang på gang for meg også, de gangene jeg trenger å roe ned hodet for å få sovne. Og ja - jenta er skjønn :D

Koselig koselig sa...

Ikke dumt!!!!

:)