lørdag 28. september 2013

10 alternativer til brødskiver i matpakken

Seksåringen har gått på skolen i ca halvannen måned nå, og han har erklært at han der "dødslei" brødskiver i matpakken allerede. Men som den luringen han er, har han funnet en løsning på problemet. I ettermiddag har han sittet med nesa i Guttekokeboka han fikk av sin oldemor, og laget en liste (that's my boy!) over alternativer han kunne tenke seg. Listen er som følger:
  1. Eggerøre og kokte egg
  2. Pizza. Rester fra lørdagene eller pizzasnurrer
  3. Pasta
  4. Spagetti. Han insisterte på at det ikke er det samme som pasta
  5. Hamburger. Dog tror jeg han mener karbonader
  6. Kjøttboller
  7. Matmuffins
  8. Laks
  9. Smoothies
  10. Gulrøtter, både naturell og revet i råkost
Mor applauderer både kreativitet, skriveferdigheter og matvalg (og er helt enig i at brødskiver er dølle greier). Derfor satte jeg dobbel pizzadeig i dag, sånn at vi kan mekke noen pizzasnurrer eller noe sånn i tillegg. Hurra for matpakkevariasjoner!

Henges opp på kjøkkenet som påminnelse og inspirasjon.
Og til info - det er ikke en konge med krone, men en kokk med kokkelue (dog ser det ut som han har vært litt aktiv på rivjernet ved siden av, for han har mistet to fingre på hver hånd...)

3 kommentarer:

Sulvis sa...

Så fantastisk! Det var gutten sin, det!

Anaruh sa...

Mmm, slekter på sin mor, vet du ;)

Og sånn forresten - jeg spurte ham om deg og antall barnebarn - han kan forsikre deg om at du får 16 stykk. No need for matteavdelingen lengre

Stine Marie sa...

Flott liste av skolegutten! Frøkna vår skal få med seg omelett sammen med skivene i morgen (i barnehagen), og matmuffins har jeg veldig lyst til å lage, men dog kanskje en voksen variant til meg selv og Mannen (som ikke er en matpakke-fan, men hvem kan si nei til (mat-)muffins med oliven og soltørket tomat, eller ost og skinke? Blir sulten her jeg sitter og fantaserer :p